Första veckan med LCHF

Jag kom inte längre än ett blogginlägg igår. När jag fick tid att sätta mig efter det att killarna lagt sig så fick Junie någons sorts kolik och skrek hela kvällen. Stackars flicka!

Nu har hon sovit en stund så jag hoppas jag hinner skriva det jag skulle nu.

Ville berätta för er hur det går med LCHF.
Det går bra. Över förväntan. Det är himla tufft för mig som varit så beroende av socker och jag vet inte allt. Men i går var 1 vecka avklarad och jag börjar må så mycket bättre!
De första dagarna så var det jobbigt. Hade yrsel, svettningar och en släng huvudvärk. Mjölksyra och myror i benen direkt jag tig en liten promenad. I lördags bara släppte allt och jag började må mycket bättre.

Jag gör som sagt inte detta för att jag vill gå ner 10 kg. Det jag är ute efter är att få må bra, och visst, tappa det lilla lilla från graviditeten. Vi snackar ca 3 kg. När jag väger ca 50kg mår jag som allra bäst! Och det är så jag vill må. Både fysiskt och psykiskt!

Men ja, nu med 1 vecka avklarad har jag gått ner 1,4 kg (igår). Märker det på mina kärlekshandtag. De är mycket mindre än innan. Jag ångrar att jag inte mätte mig innan jag körde igång. Skulle tro att det kan ha hänt en del.


Bilder från i förmiddags. 5 veckor och 3 dagar sedan jag låg på förlossningen.

Jag har inte börjat träna än. Mitt mål är att börja på gym för att bygga upp min kropp. Men i nuläget tillåter inte ekonomin detta, så jag har än så länge bara kört PW. Det är meningen att jag ska börja med diverse hemmaövningar med, men än så länge har jag inte kört igång.

Såhär kan en dags motion se ut för mig. Här på dessa bilder har jag dock gjort stopp på BVC, så pausen är lång.
Annars är detta vägen jag går varannan dag för att hämta hem barnen från förskolan.



Jag måste säga att LCHF maten är otroligt god!
Finns hur mycket som helst, och jag saknar inte den "vanliga" maten alls. (om man bortser från en pizza då ;) )
Och såklart saknar jag juicen, kakorna och bullarna och smågodiset!!
Men det är bara att kämpa på om man vill nå sitt mål.

Så här gott åt vi i lördags kväll jag och Tobbe.


Det var inte helt fel!

Kom ihåg att jag gör inte detta för att jag på något sätt tycker jag är överviktig. Så låt bli att kommentera om du tycker jag är helt knäpp. Jag gör detta för min egen skull. För att må så bra som jag vill.

Kommentarer
Postat av: Tina - Minnas mamma

Vad fint magen har dragit ihop sig! :) Randen har man ju kvar ett tag, och jag upplevde att den blev mörkare efter förlossningen (?), men nu börjar min blekna :)

2011-11-22 @ 13:23:05
URL: http://hejtina.blogg.se/
Postat av: Hanna

Tack så mycket! :)

Inte illa pinkat! Du är skit snygg!



Pizza kan du äta! Antingen gör du egen lchf pizza, jag har recept på min blogg eller så köper du en calzone och äter inehållet med bea och pizza sallad! :)



Celsius är en typ energi dryck utan socker som sätter igång fett förbränningen! Men den är ganska dyr, kostar ca 22 kr styck. :(



Kram!!

2011-11-22 @ 13:54:10
URL: http://hannapluttpanna.blogg.se/
Postat av: frida

Va fin du är!! Så jäkla duktig oxå!! Jag försökte lchf en gång då jag tyckte Madde som körde detta fick äta så mkt gott haha.. men tog inte lång tid innan jag råka fuska iaf ;)

De ni åt ser ju riktigt gott ut!!!

Kramar!

2011-11-22 @ 14:17:43
URL: http://fritte.blogg.se/
Postat av: D

Måste ju fråga en sak, Får man va så jävla fit efter bara 5veckor efter förlossningen? Aaaah lätt avis asså! Grymt snygg iaf! :)

2011-11-22 @ 21:58:53
Postat av: Jessica

Härligt att du mår bättre efter en vecka, och precis som du skriver- vill man nå ett mål så är det ju bara att kämpa =)



Jag läste i någon blogg om en tjej som knutit ett snöre under brösten.

Det är hennes "måttband"

Tanken är att hon ska kunna kliva ur snöret, utan att knyta upp det.

Ett kul, och annorlunda sätt att se att träningen och kosten gör något bra med kroppen =)

2011-11-22 @ 22:21:52
URL: http://justanothermama.wordpress.com
Postat av: Hanna

En annan sak. :) Du ska inte behöva förklara dej om varför eller hur du vill se ut. (tänkte på att du skrev att om nån tänkte skriva att du va knäpp om du tror att du är överviktigt) De är sån jävla hysteri kring att man vill vara smal, snygg och må bra idag - så fort nån säger att man vill vara smal så blir folk hysteriska.

Du kan inte annat än vara stolt över att du har en kropp vi andra vill ha, vem vill inte tappa alla kilo och ha din mage 5 veckor efter förlossningen? Jag kan säga att jag hade dansat på moln om jag hade sån lyx kropp och många me mej!

Har nån nått emot de så är de förmodligen avundsjuka eller brist på aktivitet i sitt egna liv.



Amen! :)

2011-11-22 @ 23:04:42
URL: http://hannapluttpanna.blogg.se/
Postat av: Melanie

Men, får du såna kommentarer`? Strunta i dom! Det är så typiskt att alla ska tro att det handlar om vikten, bara för att man ska träna och äta annorlunda. Man kan faktiskt göra det, för att MÅ BRA som du säger. Allt handlar inte om vikt, att må bra är hundra ggr viktigare.



Du ska göra det som du mår bra av och du känner din kropp bäst. En del mår ju väldigt dåligt av lchf, och man ska ju inte utesluta alla kolhydrater utan det står ju faktiskt "low carb", man behöver lite kolhydrater också. Men alla är vi olika, och för en del passar denna metod bäst! Jag kör med tallriksmodellen och det funkar för oss :) Man får hitta sin väg, eller hur:) Och vad gör det att prova? Annars vet man ju inte om det funkar för en själv eller inte.



Det jag vill ha fram är, gör det som du och din kropp mår bra av. Märker du att det inte var så bra, eller att du mår dåligt, så är det ju bara att sluta med den metoden. Eller hur:)



Du är jättesnygg!

2011-11-23 @ 08:51:39
URL: http://enlitendelavmig.blogg.se/
Postat av: i min lilla lilla värld

Äh, med den lill magen är du snart tillbaka i din vanliga kropp. Fin är vad du är!

2011-12-01 @ 22:45:31
URL: http://saratilling.se
Postat av: Bodypalace

Inte kan man tro att den kroppen burit på tre bebisar :)

2011-12-02 @ 15:38:09
URL: http://bodypalace.blogspot.com
Postat av: Mika

Ser lyxigt och gott ut på tallrikarna! Sådan mat brukar jag också försöka äta :D

2012-03-01 @ 18:56:29
URL: http://matverkstan.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0