Min nya kärlek ♥

Alla som känner mig eller som läst min kategori "barnvagns tjat" vet att jag verkligen är kär i barnvagnar.
Hur detta ska gå när jag inte längre har ett barn som är i behov av vagn har jag ingen aning om.
Jag har varit ganska nöjd (eller väldigt nöjd) med mina senaste vagnar, en Bugaboo Cameleon och en Mountain buggy swift, men i slutet av sommaren började det verkligen suga i barnvagnstarmen igen.
Var gång på gång i Göteborg för att klämma och känna på vagnar. Helkär i både Bugaboo Donkey och Buffalo.
Det lutade länge och väl åt en Donkey, men den föll på mållinjen pga den lilla sittdelen som är mycket större på Buffalon.

När jag väl bestämt mig så var det bara hem och putsa på mina pärlor och lägga ut dem till försäljning.
Men ca 11500:- för en vagn är ju inte direkt någonting man hivar upp, lågavlönad som man är. Så jag började kika på lite olika alternativ för att få ner priset. Bestämde mig för att skicka iväg en offert till babyplus.nl
Eftersom min engelska är knacklig, minst sagt, var det ett stort steg att ens kunna göra detta. Men jag fullföljde det och efter ca 6 veckor kom posten och plingade på dörren och hade med sig min älskling. Betydligt mycket billigare än att köpa en i Sverige.

Nu har Buffeln bott här ett par veckor och jag är så extremt nöjd med den. Och Junie älskar verkligen sin vagn.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Melinda - lycklig mamma till 3 killar

Snygg :D vad fick du ge för den?
Ha en trevlig helg!
Kramar

Svar: Ja den är underbar :)Jag gav ca 8300:- för den men då köpte jag en bugaboodyna och ståbrädefäste oxå :)
glamina.blogg.se

2013-10-18 @ 19:39:27
URL: http://karlekmedordochfoton.se/
Postat av: Jessica

Har ju en donkey duo! Supernöjd men hade absolut kunnat tänka mig en buffel när jag inte behöver syskonvagn längre :) vad fick du ge?

Svar: Älskade som sagt Donkeyn med! Den var på nått sätt lite mer lättrullad pga av lufthjulen. Men älskar min Buffel! Jag gav ca 8300kr för den men då köpte jag en bugaboodyna och ståbräde fäste med.
glamina.blogg.se

2013-10-18 @ 20:24:55
URL: http://www.lawendelgoteborg.blogg.se
Postat av: Denise- mama till Noah!

Härligt att du är nöjd! Jag är också nöjd men haft såå mkt problem med min så man lessnar lite pga de. haha., Annars är den underbar!

2013-10-20 @ 11:12:20
URL: http://danajs.blogg.se
Postat av: Hanna Karlsson

Vilken snygg vagn. Bra att du kunde få den billigare.

Svar: Ja den är så fin :) Det är alltid välkommet när man kan spara några kronor :)
glamina.blogg.se

2013-10-20 @ 17:15:23
URL: http://hannafialotta.blogg.se/
Postat av: Hanna

Snygg vagn men hur länge kan den användas?? Funderar på en ny billig vagn men inte bestämt oss än..

Svar: Min 5åring får plats i den så vi kan nog använda den ett bra tag :D
glamina.blogg.se

2013-10-22 @ 10:12:27
URL: http://lillakypedalen.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0