Om att jobba för mycket

Ibland funderar jag på om det är möjligt att man kan jobba ihjäl sig.
Dagarna och veckorna, ja, månaderna springer förbi i rasande fart, och det enda jag gör i mitt liv nu är att jobba.
En dag förra veckan var jag bara färdig att sätta mig ner och gråta efter en helt förskräcklig dag på en av mina arbetsplatser med massor av skitgöra i 27graders kvav värme. Hur mycket orkar kroppen egentligen innan det säger stopp?

Att jobba 100% hade säkert varit en enkel sak om jag vore barnalös.
Men med tre barn mellan 6 -1 år så känner jag mig mer död än levande.

Det är NI som gör att jag går runt, min fina fina familj ♥
 

Kommentarer
Postat av: Helena

Usch, förstår att det är jobbigt o jobba heltid med tre barn. Du kan inte gå ner lite i tid? Gör ju skillnad bara o gå ner till 80 %. Själv jobbar jag 75% och tycker det är alldeles lagom. Tjänar verkligen inte mycket men jag väljer att inte kunna köpa ny mobil eller en massa prylar och orkar mer med mina barn. Kläder till dem och sånt har vi pengar till men avvarar annat som man klarar sig utan. Vi måste nog tex vara de enda med tjocktv fortfarande, men det går lika bra o kolla på tv på den! :) kram

Svar: Jag har funderat på det Helena, men just nu behöver vi pengarna. Hyran är jäkligt hög, och så köpte vi ju husvagnen nu.Kramar!
glamina.blogg.se

2013-05-24 @ 09:34:06
Postat av: Kusin

Ja, jag förstår dig och den känslan. Tänkte på det idag när jag öppnade lönekuverten. Jobbar fullt lön som är sämre en sämst känns som om jag vore 25 utan erfarenhet när jag tittar på den.
Men vi jobbar för att upprätthålla systemet i landet.
Men vad får vi för det bara betala ännu mera. Det skulle ju vara så att de som har löner på det dubbla än oss ska betala vi som sliter häcken utav oss skulle få mer hjälp an vi idag får.
Kram för rättvisan.
Du är super duktig Sara du är fantastisk med dina barn det märks och syns på de. De lyser på alla bilder som du har. Gråt när du måste låt inte Sveriges lag system för vår överlevnad ekonomiskt stoppas ner i din kropp det är då vi blir sjuka. Sträck på dig du är fantastisk.

Svar: Kloka ord kära Annika! Och tack för all pepp!Många kramar!
glamina.blogg.se

2013-05-24 @ 10:08:27
Postat av: michaela ♥

särskilt när man jobbar inom vården och på obekväma arbetstider. då känns det som att man inte gör annat än just jobbar...

Svar: Nej det är ju så det är. Känns som man jobbar dygnet runt 7 dagar i veckan ;)
glamina.blogg.se

2013-05-24 @ 10:11:29
URL: http://minahjartanochjag.webblogg.se/
Postat av: Mona

Fy,det låter kämpigt :-(

Svar: Ja fy ja
glamina.blogg.se

2013-05-24 @ 10:17:44
Postat av: Maria T

Ja jag har själv ställt mig den frågan.. Jag trivs jätte bra på jobbet men det är långa dagar och lite tid med barnen! Det är påfrestande, känns som man missar så mycket!

Svar: Jag håller med dig helt. Hade varit toppen om man hade råd att endast jobba typ 50% eller nått.
glamina.blogg.se

2013-05-25 @ 19:39:05
URL: http://mariatellebo.blogg.se
Postat av: Sara Björk

Känner igen det, och jag har bara ett barn.. :/

Svar: Haha, ja :) Tänk om man hade råd att jobba typ 50%. Hade varit toppen!
glamina.blogg.se

2013-05-26 @ 13:58:22
URL: http://saaraaaa.blogg.se
Postat av: Anna- Mamman som drömmer och längtar efter ett större boende

Att jobba heltid med barn är tufft. Hoppas du fått massa energi av resan med husvagnen:) Kram

Svar: Ja jag hoppas med det vännen :) Kram!
glamina.blogg.se

2013-05-27 @ 13:28:23
URL: http://frokenstockholmare.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0