Mycket förskolesnack

God förmiddag från soffan :)

Hemkomna för ca 1 timma sedan från ännu en inskolningsdag. Även detta tillfället flöt på bra och och tror det kommer gå bra för Junie på förskolan. Trots att hon är väldigt mammig. Jädrar om hon gråter nästa vecka när jag ska lämna kvar henne där en liten stund. Då kommer jag med gråta. Mammas lilla pingla.
Personalen verkar dock vara jättebra och hur söta som helst! Så det känns tryggt. Har oroat mig ganska mycket för detta nämligen, när man var så bortskämd med den underbara personalen på Trollgården.

Även för pojkarna hade det gått bra och de ville inte alls att T skulle stanna kvar idag. Imorgon ska vi se om de kan få vara där själva utan oss den timmen som jag är med Junie. Sen tar jag med dem hem. Och på fredag kanske de kan vara där ytterligare en stund.
 
Det blir mycket förskolesnack nu inser jag men det är ju det som händer i våra liv just nu.
För övrigt idag så ska jag försöka ta reda på en del tvätt som ligger och skräpar. Tvättar just nu upp poklarnas fodrade regnställ som legat smutsiga allt för länge sedan de slutade på Trollgården.
Ska även knåpa ihop matsedel och handlingslista för en vecka. Ringa några viktiga samtal, och ikväll ska jag ner och kolla in gymmet.
 
 

Kommentarer
Postat av: Malin

skönt att det går bra!! usch jag har gråtit vid båda inskolningarna.. inte så smart för det gör barnen ännu mer oroliga.. :/ iaf mina 2 blev enormt påverkade av det, så till slut fick karln min ta över istället ;)
då gick det bättre! :))

Svar: Hehe, jag har klarat mig från gråt och så även Junie. Det går jättebra än så länge och jag hoppas att det inte kommer ett bakslag
glamina.blogg.se

2013-01-09 @ 16:15:51
URL: http://minzas.wordpress.com
Postat av: Carolina

Härligt att det går bra! :-) Minna har bara gråtit ett par gånger när jag lämnat henne.. Men första gången hon gjorde det så fälle jag också en tår (bakom solglasögonen).. Fy så jobbigt! Men man vet ju att det går över..

Svar: Ja det går ju faktiskt över, men det är så jobbigt för mamman :)
glamina.blogg.se

2013-01-10 @ 21:36:26
URL: http://Carolinas.webblogg.se
Postat av: Emma - mamma till två

Man skriver ju om sitt liv i sin blogg och just nu är livet att ni skolar in på fsk så det är ju inte konstigt! :)
Skönt att det går så bra för er med inskolningen! Det lättar så i ett mammahjärta då :)

Svar: Ja det gör det verkligen. Hoppas att det fortsätter att gå så bra och att det inte kommer nått bakslag :)
glamina.blogg.se

2013-01-11 @ 09:00:10
URL: http://emmsaklemmsa.blogg.se
Postat av: Sara Björk

Åh vad skönt att det går bra! =)

Svar: Ja det går jättebra. På tisdag börjar hon full tid.
glamina.blogg.se

2013-01-12 @ 07:50:32
URL: http://saaraaaa.blogg.se/
Postat av: Anna

Det är speciellt när man skolar in första gången!:) Stor kram

Svar: Ja det är det verkligen. Det är så himla skönt att det går så bra, längtar inte till ett ev bakslag. Kram!
glamina.blogg.se

2013-01-12 @ 11:28:53
URL: http://frokenstockholmare.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0