I rask takt

God förmiddag folket!
 
Fy vilken stressig dag jag hade igår. Inskolning på förskolan med Junie. Pojkarna fick då vara själva på sin avdelning 2 timmar utan oss, och det hade gått så bra. Vi (jag och Junie) hämtade dem vid 11. Sen var det bara hem, laga mat och plocka iordning lite för att sedan bege sig på schema möte på jobbet (jag som varit borta i 1½ år fattade verkligen nada.) Typ allt har ändrats under tiden jag har varit borta.
Efter mötet var det bara hem och renskriva matlistan och skicka gubben till affären. Laga mat och sedan läggdags för de små. Pappan och mamman somnade båda i soffan. Haha.

Även idag har vi varit i full fart. Förskolan för pojkarna, inskolning för Junie. Nu är pojkarna kvar över lunchen och vi ska hämta dem 12.30. Junie somnade som en stock efter lite mellanmål. Själv sitter jag och myser i min goa soffa med en kopp kaffe och ska just ta mig an lite bloggläsande.
Hoppas att ni får en trevlig fredag!
Puss puss :)
 

Mellis på golvet och sedan lite mamma-gos och natti natti :)
 

Kommentarer
Postat av: ★ Katta - Mamma till 3 & Gravid ★

sv: jobbigt med dumma tider, men de måste ju tänka att folk faktiskt jobbar. Bell börja 18.30 förra terminen, nu önska vi tiden tidigare så barnen kommer börja 17,45 och vi hinner fint när vi slutar kl 16. Sen jobbar jag en kväll i månaden, men tar semester de få dagarna det blir så de inte missat för mkt :)

Svar: Ja det var ju väldigt mycket bättre tider än här :)
glamina.blogg.se

2013-01-11 @ 11:59:04
URL: http://kattaaa.blogg.se
Postat av: Melanie

Vad jobbar du med? Har nog frågat innan men kommer ej ihåg;) Jag ska börja jobba lite smått, har ju varit hemma i 2,5 år nu och MYCKET har förändrats hehe;)

Svar: Jag jobbar inom poolen i äldreomsorgen. Många arbetsplatser och långa dagar. Vill egentligen inte jobba 100% men det är ju så mycket som blir sämre om man skulle gå ner i tid.
glamina.blogg.se

2013-01-11 @ 20:50:54
Postat av: Fröken M

haha... Tänk va mycke tid man hade innan man fick barn ? Nu är vardagen fylld med to-do´s och tiden springer iväg - men jag GILLAR det :)

Svar: Hehe, ja jag har många gångar tänkt på vad fan man pysslade med innan ungarna kom.. hmm, de är ju hela ens värd :)
glamina.blogg.se

2013-01-11 @ 21:25:03
URL: http://frokenmela.se
Postat av: Sara Björk

Dagarna flyger i väg för mig & Molly med :)

Svar: Ja det gåt väldigt fort :)
glamina.blogg.se

2013-01-12 @ 08:18:54
URL: http://saaraaaa.blogg.se/
Postat av: Sara Svensson

Skönt att det går så bra med inskolningen! Jag ska börja skola in min Måns 29e, är lite nervös inför det. Men jag tror nog att det kommer gå bra :)

Svar: Det kommer säkert gå bra ska du se :) För Junie har det gått jättebra. Hon börjar fullt ut på tisdag :)
glamina.blogg.se

2013-01-13 @ 15:40:37
URL: http://mammasara.se
Postat av: Jannie

Hon är ju så jäkla söt lilla damen!
(o hennes mamma med förstås...) <3

O du? jag är så impad av allt du hinner (o orkar) med!Du är fantastisk.Stor kram

Svar: Tack så mycket!! Junie tackar med för komplimangen :)Kramar!
glamina.blogg.se

2013-01-14 @ 22:12:52
URL: http://ettforsoktilldagbok.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0