Helg i det lugna

God förmiddag vänner!
 
Idag har vi en lugn mysdag här hemma. Morgonen bestämde sig tydligen att börja redan före kl 5 då båda pojkarna var uppe och sprang. Och att berätta för William vad det innebär att vara tyst, är som att prata med en vägg, haha. Han tjoade ju självklart på och väckte Junie. Trots tidig morgon har det inte blivit mycket gjort. Söndag är en typisk slödag här hemma vid oss.
Alla tre killar bygger med lego, de passar på när "hon som ska stoppa allt i munnen" sover. Själv har jag tagit min plats i soffan och letar insperation till hemmet som under våren ska gå från svarta möbler till vita (Äntligen, efter många års bearbetning har jag fått min karl att gå med på detta - prisa Gud) :)
 

I
går hade vi en tur på stan med en mysig fika. På eftermiddagen syddes en stor sittsäck till grabbarna och så spelade vi sällskapsspel resten av eftermiddagen. Själv hade jag en riktigt tjurdag igår, men jag försökte vara så trevlig jag orkade mot min omgivning.
Jag har sumpat både socker och kolhydrater nu några dagar och jag antar att det gav min kropp en chock eftersom jag under hela december månad endast levt på dessa två ämnen. Skönt att vara på banan igen och på onsdag är gymmet inbokat :)
 
 

Kommentarer
Postat av: Michaela- med syskon i magen ❤

upp och ränna klockan FEM..vad är det för fasoner !?!?! skulle ALDRIG hända här hemma..haha ;) men, men det är bara att acceptera och se glad ut. hoppas ni är relativt pigga idag ändå! låter i övrigt som att ni har en skön familjehelg :)

kraaam.

Svar: Haha, vad rolig du är :) Ja det är ju inte så mycket annat man kan göra åt saken om man inte vill plocka fram stekpannan och klubba ner dem, haha! :)Kramar!
glamina.blogg.se

2013-01-06 @ 14:19:36
URL: http://minahjartanochjag.webblogg.se/
Postat av: maria eek

Haha det där känner jag igen. Jag kommer att vara jätte sur imorgon för då tar jag bort allt socker :)

Svar: Haha, ja det tar några veckor för mig innan jag börjar bli en normal människa igen :)
glamina.blogg.se

2013-01-06 @ 22:47:59
URL: http://babyyoucancallmesven.blogg.se/
Postat av: Hanna Karlsson

Det är så fint med vita möbler. Hoppas ni får en härlig måndag.

Svar: Ja det tycker jag med. Vi har en vit ektorp soffa i hallen och jag bor i den :) Både snygg och skön.
glamina.blogg.se

2013-01-07 @ 08:51:28
URL: http://hannafialotta.blogg.se/
Postat av: Sandra

Älskar när det går i vitt. :) haha känner igen de där med tidiga morgnar, våra kam vara uppe då också ibland tidigare. Men man försöker lirka tillbaka dom till sängen. ;) duktiga du som tar tag i kost och träning. Hejja på!! Kramen

Svar: Ja vitt är så himla fint. Och det blir så ljust :)Tack så mycket! Kram!
glamina.blogg.se

2013-01-08 @ 06:04:27
URL: http://Http://sandrabergvall.blogg.se
Postat av: Emma - mamma till två

Det var väldigt skönt när vardagen kom tillbaka. Komma in i ät- och träningsrutiner igen! :)

Svar: Ja verkligen. Nu måste jag komma in i det igen efter den dumma influensan.
glamina.blogg.se

2013-01-11 @ 08:56:52
URL: http://emmsaklemmsa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0