Förskolestart

 
 

Godmorgon sötisar!

T
änk att denna lilla här ovan, den minsta lilla saken i mitten just har haft sin allra första inskolningsdag på förskolan. Likaså pojkarna.  De skolas in med Tobbes hjälp ( jag har svårt att dela på mig ). Där verkar det ha gått bra och jag tror att det skulle gå ännu bättre om vi bara fick lämna dem där själva. De är ju ändå vana med förskola och de har varandra med för den delen. De blir mer blyga när nån av oss är med.

För Junies del så gick det med bra. Hon var lite blyg i början men lagom till vi skulle gå så var hon i full fart och inte alls så blyg för de andra små barnen. Var mest de vuxna som hon var lite lite avvaktande mot.
Nu ska vi fortsätta en timma om dagen resten av veckan och så blir det lite mer nästa vecka och då även lämna henne en liten stund. Både skönt/spännande och jobbigt. Jag som aldrig är ifrån den tösen känns det som.
 
 

Kommentarer
Postat av: Carro - 22år och 2barnsmamma

Ååh gud vad jag kommer ihåg den där bilden!
Är det verkligen så länge sen?
Alltså, tiden går så himla fort! Inte konstigt att man inte hinner med saker eller glömmer bort saker!

Svar: Haha, ja jag blir själv chockad hur länge sen det där var.
glamina.blogg.se

2013-01-08 @ 12:54:24
URL: http://norbergcaroline.blogg.se
Postat av: Malin

men ååh va tiny hon va! lilla hjärtat!! <3
skönt att det går bra hittills! håller tummarna för att det fortsätter så!:)
kram! (har flyttat bloggen om du undrar över den nya adressen helt plötsligt hehe)

Svar: Har hittat dig :)Ja hon var verkligen pluttig!
glamina.blogg.se

2013-01-08 @ 13:17:40
URL: http://minzas.wordpress.com
Postat av: Michaela- med syskon i magen ❤

stora lila junie! tänk vad tiden har gått snabbt..känns ju som att du nyss var gravid! förstår dock att ni hade velat lämna pojkarna själva. man märker ju på dom om de klarar det eller inte och hade dom inte gjort det hade ni förstås stannat med dom. hoppas nu att allt fortsätter på samma vis och att ni snart har tre förskoleklara barn :)
tänkte förresten förut på att vi borde ta en fika någon gång, du och jag. nu börjar du ju snart jobba (lagom tills jag slutar haha) och har dåligt med tid. men hojta om tid och lust finns någon gång :)

kraam!

Svar: Haha, ja det var alldeles nyss hon låg där inne och var så envis och ville inte komma ut :) Klart att vi måste ta en fika. Galet att vi inte gjort det än. Vi får stämma av framöver.Kram!
glamina.blogg.se

2013-01-08 @ 13:50:33
URL: http://minahjartanochjag.webblogg.se/
Postat av: Fröken M

men jösses va fort tiden går !! Hon är ju precis född !! Och jag har ju fortfarande en "bäbis" här hemma fast han snart fyller 3 !? ;)
KRAM

Svar: Jag håller med dig. Hon var ju nyss envis och ville inte komma ut. Junie är med bebis och kommer nog alltid att vara det eftersom hon är sist :)Kram!
glamina.blogg.se

2013-01-08 @ 14:00:31
URL: http://frokenmela.se
Postat av: Fia - mamma till Lucas & Kasper

Åh dom växer alldeles för fort.. Snart är det väl Kaspers tur att börja..
Skönt att det går bra för alla 3 med inskolningen! :)
Väldigt fin bild på syskonen!

Svar: Tack så mycket. Ja de gör de verkligen.
glamina.blogg.se

2013-01-08 @ 14:04:25
URL: http://aije.blogg.se
Postat av: Sara Björk

Åh, jag är så spänd inför våran inskolning på måndag :)

Svar: Det förstår jag. Hoppas att det kommer gå bra. Det gör det säkert :)
glamina.blogg.se

2013-01-08 @ 16:23:39
URL: http://saaraaaa.blogg.se/
Postat av: Malin S

Vilken mysig bild!!
Och ja.. det är verkligen delade känslor detta med inskolning!! Kram!

Svar: Tack. Och ja, det är det verkligen! Kram
glamina.blogg.se

2013-01-08 @ 18:13:59
URL: http://www.malinstolt.com/
Postat av: maria eek

Spännande! Hoppas att det fortsätter att gå bra!

Svar: Ja, Tack det hoppas jag med :)
glamina.blogg.se

2013-01-08 @ 19:34:51
URL: http://babyyoucancallmesven.blogg.se/
Postat av: Melanie

Vad spännande och skönt att det gick bra! Det har onekligen gått fort! Jag ska va hemma med Leo tills han är 1,5 så det är ett tag kvar, men det står inte på innan det är dags!

Svar: Ja tiden går så fort att det är säkert det. Tyckte nyss han föddes
glamina.blogg.se

2013-01-09 @ 06:29:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0