Jobbet som småbarnmamma

Tjaaa, morgonen började ju bra i, tick tack tick tack tick tack, 10 minuter iaf. Alltid något =)
Det händer minst sagt mycket när man har barn.
Vädret är regn och rusk idag och det hade varit skönt att ligga kvar under det varma täcket i 5 minuter till. Då hör jag Oscars ljuva stämma "Mamma?! William har kissat på sig!" - då sitter ungen i soffan och säger ingenting, hmm.
Skickar in honom i duschen och tvättar soffan - tack gud för att vi köpte en skinnsoffa!
Bäddar ur sängen - tack gud för madrasskydd!
Gör andra morgonsysslor som blöjbyte och klädpåtagning.
Börjar med frukosten. Jag som har så svårt att få i mig frukost och brukar trycka i mig en skyr yoghurt, ställde mig för att göra en smoothie eftersom skyren var slut. Börjar med att jag värmer bären för länge så dom blir varma -gott att blanda varma bär tillsammans med yoghurt, nää!!.
När jag sen ska mixa skiten så lyckas jag på nått vänster skvätta ner hela köket, och mig -Du är så jävla skicklig Sara!
Jaja, "KOM OCH ÄT! DET ÄR FRUKOST" -en bunt ungar kommer instormande.
Upp med Junie i stolen, på med haklapp. Fram med mjölk, juice, smör, ost.....
Vänder mig om för att ta fram brödet ur skafferiet. Under den lilla millisekunden som det tar att göra det hinner Junie att klättra ur solen, upp på bordet och välta ut 1½ liter mjölk, rakt över bord och golv. -"Godmorgon mamma! Titta vad jag kan!"
In med ungen i spjälsängen - ungen skriker eftersom hon inte får vara med och krypa i mjölken.
Torka, torka, och torka lite till. Fram med golvmoppen. - Ät er frukost nu killar!
Ungen i spjälsängen skriker fortfarande... Välling - Orka gröt i denna röran lixom
Får mamma äta nu? Smoothien är vid detta laget skitäcklig eftersom den har stått framme typ en timme. -Vad gott det var med frukost! (åt ingen)
Knäpper på kaffebryggaren. Lägger gråtit ilsket småbarn. Häller upp kaffe, sätter mig i soffan med datorn. Det är väll här jag är ugnifär nu.
 
Godmorgon! =)
 
allt är såklart skrivet med glimten i ögat och med en smula ironi över det hela, men är en sann historia, det kan jag intyga ;)
 



Kommentarer
Postat av: Mamma till William och Wilma

God förmiddag snäckan..
Härlig morgon gumman..kan känna igen mig i vissa stunder här i mamma livet..små roligt men ändå blir man så ledsen när allt sker på en och samma gång.Hoppas att du får bättre förmiddag och fredag..kram kram

Svar: Hihi, Ja man ser ju tillbaka på det med ett leende, men när man väl står i det så är det ju inte så komiskt =)Kram kram!
glamina.blogg.se

2012-09-14 @ 10:22:36
URL: http://blondis81.blogg.se
Postat av: Malin

huuga va dryyygt haha!:)) låter som du var lite stressad - därav alla missöden hihi :)))
hoppas resten av dagen går bättre iaf!:)))
kul att du är tillbaks med bloggandet! saknat dina inlägg! :D
hoppas ni mår bra allihopa! blev det någon flytt btw?
kraam! (jag har bytt bloggadress... igen!) :)

Svar: Heej! Jag har skrivit till dig i bloggen =) Blev bara flytt till andra sidan stan... körde ihop sig lite med den andra flytten. Kul att du uppskattar att jag är tillbaka :) Kraaam
glamina.blogg.se

2012-09-14 @ 10:44:51
URL: http://barnnummertre.blogspot.com
Postat av: Carro

Sv: Ååh, men tack! :) Vad glad jag blir! :)

Du ser inte ut att ha haft en bra start på dagen ;)
Hoppas resten av dagen blir bättre!
Kram

Svar: hihi, nä starten var inget vidare.. Som tur var blev det bara bättre och bättre =) Kram!
glamina.blogg.se

2012-09-14 @ 12:03:07
URL: http://norbergcaroline.blogg.se
Postat av: ♥ ♥ MelissasPrinsar ♥ ♥

haha fick mig ett gott skratt för tänkte på inlägget jag skrev här om dan när vi skulle in till uddevalla å ja skar mig i fingret å stressa som sjutton :P
de är verkligen high life från morgon till kväll när man har barn inte konstigt att man deckar haha

sv: ang barn tavlorna får du jätte gärna kolla upp pris så får vi se om vi kan få till en bra deal ;)
Kramis

Svar: Om du vill ha dem större än a4 (mina är större) så kan jag göra dem till dig för 40:-/st, så skickar jag över dem till dig via mail så kan du framkalla dem som förstoringar (det är det jag har gjort). Annars kan jag göra dem i a4 och skriva ut dem till dig för 150:- st ink porto. Kramar!
glamina.blogg.se

2012-09-14 @ 15:39:14
URL: http://melissasprinsar.com
Postat av: Hanna Karlsson

Det är verkligen ett heltidsjobb att vara förälder...

Svar: Haha, jaa verkligen =)
glamina.blogg.se

2012-09-14 @ 22:53:11
URL: http://hannafialotta.blogg.se/
Postat av: Sara Gyllensten

Hehe, här fick jag mig ett gott skratt på morgonen :) Så härligt skrivet!
Har kollat genom din blogg litegrann och jag kommer GARANTERAT att komma tillbaka, dagligen! För nu ligger du i min lista med bloggar som jag läser typ 3-4 gånger om dagen :P

Hittade hit genom min sambo, Jonas http://www.mondoblog.se/jonashsvensson. Han visade in mig här och sa att den här bloggen kommer du nog att gilla.
Och han hade så himlans rätt! :D

Kram på dig!

Svar: Hihi, ja det är minst sagt hektiskt ibland =) Kul att du gillar min blogg =) kommer garanterat titta in hos dig med.Kram kram =)
glamina.blogg.se

2012-09-15 @ 11:37:10
URL: http://www.mondoblog.se/gyllensten
Postat av: Emma - mamma till två

Tokig morgon!!! :S

2012-09-17 @ 13:32:04
URL: http://emmsaklemmsa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0