Hur ligger det till egentligen?

Jag har väll egentligen en längre tid tänkt skriva ett inlägg om detta, men det kommer alltid en massa emellan, och när man väl sätter sig och ska ta sig tid som det så fint heter så måste man avbryta än en gång.
 
Det jag pratar om är lite om det här med bloggen. Om att lämna ut sig till hela värden via en sida på internet.
Jag älskar att blogga. Givetvis går blogglusten upp och ner som med alla mina intressen, men i det stora hela gillar jag det. Dock så får jag ibland så himla stor lust att lägga ner. Varför ska jag dela med mig av mitt liv egentligen? Så går faktiskt tankarna ibland.
Man sitter och knåpar ihop ett inlägg. Har ett par hundra unika läsare, men nästan ingen kommenterar. Tycker att det är jättetråkigt. Det tar inte många sekunder att lixom flika in ett "hej, vilka fina bilder" "vad mysigt" och bla bla. Ni hajar antar jag. De små orden som värmer otroligt mycket.
Ibland kommer det även spydiga och halvtaskiga kommentarer från avundsjuka människor. Det händer ganska sällan som tur är.
 
Sen är det även det här med att folk slutar höra av sig. "Jag läste på bloggen förut att..." och då vet de tydligen hur hela mitt liv fungerar. Vad jag gör på dagarna och hur jag mår. Ja hur mår jag egentligen? Det är de få som vet eftersom dom aldrig frågar, eftersom att om jag skriver på bloggen att jag mår bra, ja då är det väll så eller? Hur jag mår det är det egentligen bara jag som vet. Och Tobias. Och min närmaste vän Robert. Annars är de få som vet hur det egentligen ligger till med mig.
 
Sen finns det folk som häver ur sig både det ena och det andra i bloggvärden. Nyfika människor som inte drar sig för att säga saker. (nu pratar jag inte specifikt om saker som skrivs till mig, jag läser andra bloggar som får många fula och spydiga, tykna kommentarer)
En av dom bloggarna är Malins. Man upphör ju aldrig av att förvånas om hur människor är. Ett av hennes senare inlägg handlar helt enkelt om ogrundade spekulationer om ett ev syskon till Jolie. Hur har man mage att fråga om något sådant. Man lämnar som sagt inte ut hela sitt liv bara för att man har en blogg. Man plockar ut små små delar som man känner att man kan avvara.

Egentligen har jag inte en aning om vad jag vill ha sagt med detta egentligen... Kände bara för att lätta på mitt allt för tunga hjärta.
 
 

Kommentarer
Postat av: Jessica

Funderar med på samma saker ibland... Men sen så känner jag ändå att det är en väldigt liten del av mitt liv som hamnar här.... Men blogglusten går helt klart upp och ner!!!

Svar: Det är ganska onödiga tankar man har ibland =) Men det är ju så livet ser ut.Tråkigt bara att vissa tror att man skriver om allt och slutar höra av sig.
Kram!
glamina.blogg.se

2012-11-29 @ 19:54:13
URL: http://www.lawendelgoteborg.blogg.se
Postat av: Fröken M

Nu är jag lycklgt förskonad från elakheter men jag håller med dig ! Man väljer själv vilka delar man vill dela med sig av. Jag tycer själv att jag är ganska öppen, men jag är inte speciellt privat !
Det som skrivs i bloggen är bara sånt som jag skulle kunna berätta för vem som helst på gatan. ALLT annat håller jag för mig själv :)
KRAM på dig !!

Svar: Ja det är så det är. Man delar lixom inte med sig av sådant som man inte skulle säga till vem som helst.Kramar!
glamina.blogg.se

2012-11-29 @ 21:03:42
URL: http://frokenmela.se
Postat av: Melanie

Jag brukar alltid kommentera hos folk, men när man inte får något svar tillbaka så tröttnar man ju lite på det. Men det var just pga av sånahär orsaker som jag satte lösen på min blogg. Ville inte att alla skulle veta allt (eller ja, det jag skrev om iaf). Att dom på jobbet visste allting om vad vi gjorde, barnen osv. Nej nu har jag haft lösen i flera månader och det är så skönt. Vet precis vilka jag delar min vardag med, plus att jag kan lägga ut bilder på barnen och veta att inte vem som helst kan se ;)
Kram på dig!

Svar: Ja, jag brukar alltid med kommentera hos dem jag tittar in till eftersom jag vet hur glad man blir själv av en liten kommentar. Men jag håller med dig, när man aldrig får något tillbaka så tröttnar man.Om du vill får du jättegärna dela med dig av din blogg till mig. Vet att jag frågade förut men fick nog aldrig något svar =) Läser gärna om du vill ha mig där =)
[email protected] är min mail om du vill maila =)
Kramar!
glamina.blogg.se

2012-11-30 @ 06:35:27
Postat av: michaela- med syskon i magen ♥

känner verkligen igen mig i det du skiver. lite därför jag la ner bloggen ett tag. familjen läser och hör inte av sig lika ofta för det "behövs" inte. jag har undvikit att berätta för mina vänner om den just för att det blir en så otroligt tråkig envägskommunikation. och ja det är tråkigt när man inte får kommentarer trots att man ser att folk läser! samtidigt som man glädjer sig över att dom faktiskt klickar sig in..det borde väl betyda att dom trivs? ;)
just nu tycker jag dock bloggen är rooolig men i perioder lessnar man verkligen och vill bara lägga ner allt. oftast just på grund av bristen på respons. man bara ger och ger av sig själv men får inte igen nått..blabla, nu ska jag sluta tjata här haha!

kram på dig vännen!

och förresten. vi bor på tullen! :)

Svar: Ja det borde ju faktiskt betyda just det :) Att dom trivs alltså :)Det är faktiskt lite tråkigt att man tröttnar i perioder (för sin egna skull) eftersom man tycker att det är så kul att blicka tillbaka =)
Kramar!
glamina.blogg.se

2012-11-30 @ 09:45:47
URL: http://minahjartanochjag.webblogg.se/
Postat av: Emma - Mamma till Viggo -09 & Melker -11.

Sånt där kan jag med gå och grubbla över nu för tiden, att man inte vill dela med sig av precis allt... Jag bloggar mest för att jag vill kunna blicka tillbaka, men nu bloggar jag allt mindre och mindre... Tråkigt men sant.

Kram på dig

Svar: Vilka ilandsproblem man har egentligen =) Det är jättetråkigt att det blir mindre och mindre blogg egentligen (för sin egna skull) Eftersom man tycker att det är så kul att blicka tillbaka =)Kram!
glamina.blogg.se

2012-11-30 @ 11:30:42
URL: http://emmashjartan.se
Postat av: Karolina

Det tyckte jag var väldigt bra skrivet. Det klart man inte skriver om hela sitt liv i sin blogg utan bara det man vill dela med sig av. Jag kan erkänna att jag är väldigt dålig på att skriva kommentarer på bloggar som jag läser, men jag vet ju själv hur roligt det är när man får en fin lite kommentar.

Svar: Tack! Jag försöker faktiskt alltid lämna an liten tass eftersom jag vet vad det betyder för den som skriver =)
glamina.blogg.se

2012-11-30 @ 13:38:10
URL: http://minbebis.com/blogg/vackrafjaril
Postat av: Maria

Jag känner igen mig i det du skriver. Det är Av den anledningen att jag inte vill lämna ut allt som jag ex inte visar bilder på Williams ansikte eller skriver om allt som händer. Jag delar med mig av små glimtar som jag känner att jag vill dela med mig av. Resten är (och resten är ju nästan allt) håller jag privat. Ibland känner jag också att varför bloggar jag egentligen? Det var mycket roligare ett tag när man fick massor av kommentarer och respons, men nu får jag knappt några kommentarer och då blir det helt enkelt inte lika kul.. Så, jag håller med dig! Och jag tycker sin blogg är jättefin!

Svar: Det är ju verkligen så. När man inte får någon respons så tröttnar man ju och tycker inte att det är lika roligt. Även om man är glad för de som faktiskt kollar in =)Och tack så mycket =)
glamina.blogg.se

2012-11-30 @ 15:59:43
URL: http://msomimaria.blogspot.com
Postat av: Mona

Kul att du bloggar ju!!

Svar: Tack Mona =)
glamina.blogg.se

2012-11-30 @ 20:35:33
Postat av: Maria- tvåbarnsmamma

Kan bara hålla med dig om allt du skrivit! Och man blir minst sakt mörkrädd när man läser alla spydiga och taskiga kommentarer vissa utav de större bloggarna får ta.. Då är jag glad över att jag har en liten blogg och vill gärna ha det så :)

Svar: Ja, jag förstår inte riktigt varför man måsta vara så tyken och otrevlig. Visst att an tycker olika men kan man inte hålla sin negativa sida för sig själv då. Den svenska avundsjukan antar jag =)
glamina.blogg.se

2012-11-30 @ 22:41:08
URL: http://mariatellebo.blogg.se
Postat av: Melinda - Lycklig mamma till 3 killar ♥

Känner oxå så imellanåt.. har blivit mindre blogga nu.. men slänger in nått inlägg då och då.. men jag bloggar när jag känner för det.. det är ju trots allt bara för min egna skull som jag bloggar.. så jag en dag kan gå tillbaka och läsa :)

kram

2012-12-04 @ 13:53:00
URL: http://karlekmedordochfoton.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0