Tankar om flytt

Jag kommer verkligen sakna Junies lilla krypin. Och vårat egna sovrum. Det är dem rummen jag är mest nöjd med här hemma.
Ja, för Er som inte följer mig på Instagram eller FB så kan jag berätta även för Er att vi till hösten antagligen kommer att flytta härifrån. Inte bara från lägenheten, utan från hela Borås.
Ingenting är säkert än, så jobb och dagisplatser finns såklart kvar.
Allt hänger på om T får jobbet han har sökt... i Växjö.

Allt känns oerhört spännande, och såklart väldigt nervöst.
Att flytta 20 mil med 3 barn är väll ingenting man brukar ägna sig åt direkt. Hur kommer det egentligen gå med allt? Bostad? Jobb till mig? Dagisplatser? Oscars och Williams logopedbesök? En stad, som jag inte känner det minsta. Skrämmande är bara förnamnet.
Vi har länge funderat på att flytta uppåt eller neråt... Vad har vi i Borås är frågan som vi ställt oss allt för länge.
Vi har ingen släkt alls häromkring vilket är väldigt påfrestande för oss. Vi åker och far. Över 30 mil till min familj och nästan 20 mil till Tobbes.
Att vi inte kan bo hos bådas nära och kära har vi ju förstått från början.
Vi har övervägt av och an om vad vi ska göra. Och har nu kommit fram till att Växjö blir vårt beslut.
Där finns hela Tobbes familj (som såklart även är min nu). Där finns det störst chans att få arbete. Där finns störst möjligheter till det mesta. Både för barnen och för oss.

Känns som att detta är ett riktigt bra beslut vi tagit fast att det skrämmer. Och även om det fortfarande blir att åka över 35 mil för att få träffa min underbara familj så behöver vi bara åka åt det inte hållet.




Kommentarer
Postat av: Fröken M

Oj, det är ett stort steg att ta, men jag är säker på att det kommer gå bra, och kanske blir riktigt spännande till och med :)
När får ni svart på om han år jobbet ?
KRam

2012-06-20 @ 10:21:38
URL: http://frokenmela.se
Postat av: Anonym

Vad spännande och modigt av er! Kul att läsa hos dig, som liksom jag är från storå. Stor kram!

2012-06-20 @ 10:31:12
Postat av: Sandra

Och den anonyma kommentaren om Storå, var från mig. Jag var lite snabb på tangenterna och missade två fält ;)

2012-06-20 @ 10:32:55
URL: http://storstadstockholms.blogspot.com
Postat av: Melanie

jag tycker ni gör helt rätt som flyttar närmare släkten, så att ni kan få lite mera hjälp. och man måste ju våga och chansa lite i livet! Det kommer bli bra och se det som en utmaning!
Vi sitter då lite i samma båt, för vi ska också flytta och byta stad. Dock inte 20 mil bort, men 7 i alla fall. Vi har fått erbj om att ta över Johans föräldrars villa, och det kunde vi inte tacka nej till. Så det blir samma här, hoppas på flytt till hösten/vintern!

2012-06-20 @ 10:53:42
URL: http://enlitendelavmig.blogg.se
Postat av: Malin

håller tummarna stenhårt för att han får jobbet nudå!! :)
skönt med en liten nystart med! och va spännande!!!
hoppas ni mår bra!
kraam

2012-06-20 @ 11:52:19
URL: http://malin83s.blogspot.com
Postat av: Emma Josefine

Det är ett stort steg minsann, samtidigt som ni kommer närmare familjen vilket måste vara ett stooort plus ! Jag har ju 25 mil hem till min familj och det är inte ofta man ses nu för tiden, blir mest födelsedagar och andra tillfällen.

Jag flyttade också från Karlstad till Göteborg utan att känna någon (mer än Jonas), bytte universitet och, lämnade min lägenhet, köpte en lägenhet, fick barn och flyttade mina studier nästan på egen han vilket var läskigt men samtidigt det bästa jag gjort, jag trivs så bra här :) hoppas att det löser sig med jobb för din sambo, du och barnen kommer säkerligen hitta rätt i Växjö ! KRAM

2012-06-20 @ 12:13:43
URL: http://emmajosefine.com
Postat av: Julia

jag lovar att ni kommer trivas i växjö :) dagisplatser finns det gott om. vill ni bo lite utanför smeten? kika in hovshaga vetja! det är 3 km utanför "city" och på landet men mitt i stan på samma gång, om du förstår :) där trivs vi alla bra!

Svar: Jag tror vi kommer att trivas. Hoppas vi får svar om arbetet sambon sökt snart bara.Vi vill helst av allt bo i Gemla =)
glamina.blogg.se

2012-07-02 @ 00:56:26
Postat av: Emma - Mamma till två

Vilket stort steg! Modigt!! :)
Är övertygad om att det kommer att bli bra för er. Och som du skriver är det otroligt skönt att ha nära, till iaf en sida, till familj! :)

2012-07-06 @ 11:11:15
URL: http://emmsaklemmsa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0