Fullt ös

Jösses jag har så fullt upp här hemma att jag inte ens hinner blogga. Jag som trodde det var en lätt som en plätt att bli 3 barns mamma. Skämt och sido.

Hela gårdagen var jag på språng. Började dagen med att lämna pojkarna på förskolan. Sen åkte jag och lillan till Vara. Och vad gör man i Vara då undrar säkert ni? Jo där köper man sig en till barnvagn. Jag som inte redan ägt några menar jag ;-)
Hittade en Phil & Teds Sport på blocket för en helt ok peng. Den var lite sliten och behöver lite kärlek bara.
Tyget är väldigt slitet där det stora barnet har fötterna, men det gör inte så mycket för mig eftersom jag bara ska ha den som extravagn och William vagn.
Själv förstår jag inte hur man kan vara så okänslig mot sin älskade barnvagn. Hjulen hade i princip ingen luft och skitig (läs lerig) var den. När jag skulle ta bort hjulen på den igår så gick det inte ens. T fick tillslut ta en hammare och slå bort dem med våld. Fastrostade! Den vagnen har under sin livstid aldrig blivit vårdad! Sorgligt! Sånt tär på mig hjärta jag som alltid är så pedant med mina vagnar.

Hur som helst så längtar jag efter att nyttja vagnen nu. Nu kan jag ta riktiga promenader ända upp till Williams förskola. Har ju inte kunnat det eftersom det är så jäkla långt och Wille inte orkar gå hela den biten. Underbart ska det bli!

Idag har lillan varit som ett plåster igen. Så här har det sätt ut större delen av dagen, och när hon inte fått sitta där så har hon vrålat på.



Jag har varit och handlat, kört några gånger fram och tillbaka till förskolan pga fotografering.
Har städat ett ex antal gånger här hemma och tvättat och plockat in tvätt.
Har inte ens fått gå på toa pga lillan på magen så just nu kniper jag. Haha!

Nu inväntar vi karln i hushållet för ett kl 16.30 kommer det hit en gubbe och pratar försäkringar.
Han har varit på oss om detta och bokat tid efter tid som blivit ändrade hela tiden ända sedan jag var någonstans i vecka 35 tror jag. Så blir otroligt skönt att få det klart nu!

H
oppas att allt är bra med ER fina läsare!

Kommentarer
Postat av: Anna-mamma till Vincent

Fina du jag förstår att du har fullt upp.En bärsjal ska jag ha om jag får fler barn!:)Så mysigt det ser ut:) Kram

2011-10-27 @ 16:45:40
URL: http://frokenstockholmare.blogspot.com
Postat av: Jossie - mamma till Edvin

Vara är jag ifrån från början :) Kan tänka mig att det blir fullt upp med tre barn.. ;)

2011-10-27 @ 18:09:39
URL: http://jsantinelli.blogg.se/
Postat av: Sara

Åh vilken mysig bild! :)

2011-10-27 @ 19:06:34
URL: http://saaraaaa.blogg.se/
Postat av: Emma Viklund

Fina underbara du, du verkar klara det galant som 3barnsmorsa :D Förstår att det blir fullt upp!



Men så roligt att ni hittat er en P&T SPORT, men trist att dom inte skött om den bättre :(

Jag tvättade våran sufflett för hand (enbart med en svamp och vatten) här om dagen och den blev verkligen som ny :D Den hade blivit lite smutsig där, för när man inte har den uppfälld använder jag den som avlastnings hylla kan man säga (haha), så en gång när vi gick på stan la jag Viggos korv med bröd där och glömde bort den så det var ketschup överallt, men som sagt med en svamp och lite vatten och lite gnussande är den som ny igen :) Skulle vilja köpa en sån där hangbag att sätta på styre att ha extra förvaring i, inte för att lägga en korv där, men annat haha!! Och det är verkligen mycket man vill fixa och köpa till vagnen :) Men det är roligt!



Sv: Men absolut, kopiera nån av mina bilder du, för att visa upp min frisyr hos frissan :D Jag trivs skitbra emd min frisyr, synd bara att det växer så fort, behöver redan klippa mig igen :/



Hoppas allt är bra med er alla! :)

KRAM

2011-10-27 @ 20:49:45
URL: http://[email protected]
Postat av: Stina

Kan tänka mig att det inte är lätt att hinna med bloggen. Ha en bra helg vännen. Kram

2011-10-28 @ 07:30:50
URL: http://www.buddhas5.wordpress.com
Postat av: Jannie

Sötaste lilla tjejen...Tänk så små de är.

O håller med.Helt sjukt att folk inte tar vara på grejer.Speciellt när det handlar om världens bästa gåva.Våra barn!Jag är superpedantisk när det gäller Victors grejer.KRAM på er

2011-10-28 @ 07:35:38
URL: http://ettforsoktilldagbok.se
Postat av: Melanie

Full fart med andra ord! :)

Men va dumt, och om man säljer en vagn brukar man väl ändå göra den fräsch och ren?! Men kul med en ny vagn ändå! Jag vet fortfarande inte vad vi ska köpa för vagn...suck:/

2011-10-28 @ 07:46:42
URL: http://enlitendelavmig.blogg.se/
Postat av: Thereses liv och vardag

Förstår att det är fullt upp med tre barn. Jag tycker det är fullt upp med ett, hihi!

Vad skönt med en ny vagn så att ni kan promenera till förskolan. Perfekt att kunna köpa en begagnad till ett bra pris också.

Hoppas att ni har en trevlig kväll! kram

2011-10-28 @ 23:38:29
URL: http://thereseslivochvardag.blogg.se/
Postat av: felicia - 19 år och mamma

åååh, vad jag har missat! stort grattis! hon är helt bedårande den lilla prinsessan! och jösses vad magen drog ihop sig fort!



ha nu en trevlig helg med din fina familj! KRAM!

2011-10-29 @ 00:06:00
URL: http://ettheltnyttliv.blogg.se/
Postat av: Tina - Minnas mamma

ÅÅh vilken fantastisk bild!!

2011-10-29 @ 14:41:58
URL: http://hejtina.blogg.se/
Postat av: Sofie

å vilken underbar bild! så mysigt och så sugen man blir på en till liten knodd! haha känns ju som evigheter sen lill-loppan var liten fast det bara var ett halvår sen!

2011-10-29 @ 21:47:33
URL: http://blomstertappan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0