Vart är de rosa molnen :)

Vissa bloggar bygger på rosa moln. Som 3 barns mor kan man inte alltid skutta omkring på dem. Man kan inte alltid vara på topp hur man än bär sig åt. Och man har aldrig tillräckligt många händer, och man skulle flera gånger per dag behöva dela sig i 3-4 stycken.

Detta hände mig i lördags när vi kommit hem. Efter 4 timmar i bilen.
Lillan vrålhungrig, så sätter mig i soffan med henne. T åker till affären och köper hem det nödvändigaste.
Under de 11-15 minuter som han var borta blev det totalt kaos här hemma. Lillan hade jätte magknip, samtidigt som hon var hungrig. Vilket resulterade i en hysterisk bebis vid bröstet som desperat försökte äta.
Samtidigt bestämde sig Oscar för att nu ska jag bajsa. Vilket innebar en unge på toaletten son gapar "mamma jag är färdig!!" "kommer duu??"
Samtidigt som jag ropar att han får vänta lite bestämmer sig även William för att han var skitnödig! Jaha?! Nu har jag 1 unge på toaletten, en unge på pottan och båda ropar "FÄÄÄÄRDIIIG!!!" Samtidigt har jag en hysterisk unge vid bröstet. (kaos uppstår i Saras huvud)
Någonstans här luktar det skit i hela huset, haha!
Äntligen kliver T innanför dörren och kan ta sig an killarna, och precis då skiter Junie oxå ner sig - och mig, det rinner alltså ur blöjan.

Just vid ett sådant här tillfälle skulle man kunna kliva in i en maskin och klona sig några gånger.

En annan sak som inte är så "skutta på rosa moln aktigt" är kräk. Det är man ju utsatt för några gånger på en dag. Men som tur är inte så ofta på just det sättet jag fick vakna till i morse.

Har tagit upp Junie till våran säng på morgonsidan och vi somnade om båda 2. Tills jag vaknade på ett inte allt för roligt sätt. En kaskadkräkning från lillan. Vart? Rakt över heela mitt ansikte! Ohh vad kul! Tackar gud som kommit på att de små bara kan dricka mjölk!

N
i ser. Jag är ingen rosa moln mamma där allt är pluttinuttigt :)



Kommentarer
Postat av: Malin

haha! men ärligt så tror jag att de få bloggar som beskriver allt som om det vore heeeelt fantastiskt,underbart och rosa moln pluttenuttigt ljuger! det kan INTE finnas en endaste människa som har det så varje vaken sekund! då lever de i stor förnekelse..;))



vissa stunder är helt klart ett "helvete" med barnen.. medan andra stunder känns det som om hjärtat ska spricka av lycka,glädje och kärlek!:)))



så det ni har, är heeeelt normalt!;)

mindre mysigt med bajs och kaskadspyor dock! hehe... :P



minns när Elias var nyfödd och Anders skulle byta på honom i badrummet.. varpå Anders vrålar till.. och jag frågade "va gör du?".. "han SKET mig i ansiktet"..... har nog ALDRIG gjort så ont att skratta förrut! hahaha... var ju alldeles uppsvälld,sydd och öm därnere.. haha ;)))



Man kan ha roligt åt det i efterhand också! Och jag kommer nog att minnas det så länge jag lever hehehe ;))



Hoppas det flyter på i övrigt för er.. :)))

Kraam!

2011-11-07 @ 10:49:55
URL: http://malin83s.blogspot.com
Postat av: Matilda

Man kan inte låta bli att dra på smilbanden lite :) kan nästan se allt framför mig.



Hoppas allt går bra annars för er :)

2011-11-07 @ 10:59:51
URL: http://Pavaratsatt.blogspot.com
Postat av: Melanie

det är ju faktiskt såhär, att dom sk "rosamolnbloggarna" är ju rätt fejk ändå. ALLA vet att ALLA inte alltid tycker att allting är så uuuuunderbbbbart och lätt, jämt. Alla tycker det, någongång är jobbigt. Sen vad man väljer att skriva om i sin blogg är ju en annan femma. Dom som väljer att romantisera allting och skriver om allt som i en, rosa moln bubbla, tycker jag är jävligt trista. Och det är ju inte så, det vet vi ju som sagt.



Klart som fan att det är jobbigt att vara mamma ibland. Lika jobbigt till ett som till tre ibland. Ja du förstår hur jag menar, känslomässigt. Alla har vi det tufft ibland och att "ljuga" om det är bara så löjligt. Som om det vore fel att vara mänsklig? Att bli förälder är världens underbaraste och tuffaste jobb. Så är det bara.



KRAM!

2011-11-07 @ 11:00:12
URL: http://enlitendelavmig.blogg.se/
Postat av: Emma Viklund

Oj oj oj, vilken SKITDAG ;) Jag som tyckte det kunde vara kaos ibland då Melker var nyfödd... Då Viggo gapade och skrek, samtidigt som Melker var superhungrig! Vissa dagar är inte dom bästa... Men det är tur alla dagar inte är så :)



Styrkekram till 3barnsmorsan, som gör ett bra jobb <3

2011-11-07 @ 11:00:37
URL: http://emmashjartan.se
Postat av: stina

oj vilken dag! känner igen kaoset, helst när man ammar å sitter ner i soffan å samtidigt så gjorde elvin ALLT för å störa, eller så bajsade han eller ramlade å slog sej osv... Kaos!



Men ack vilken söt liten tjej på kortet då, naaaw!!

2011-11-07 @ 12:12:03
URL: http://mammastinsen.blogg.se/
Postat av: Malin

ooh tack för ditt svar!:) när blev hon till enligt r-ul då? var det nära då du trodde dig ha äl?:))



alltså det står ju massor om att om man vill ha en tjej så ska man sexa 4-5dgr före äl.... vet att åtminstone 3 lr 4 st i min närhet har fått döttrar på det viset, 2 av dem har gjort det medvetet för att det just sägs vara främjande för att få en liten tjej.. ;))



vill ju gärna försöka så långt det går med diverse hemmasnickarmetoder :D

ja du vet hehe :D



haha förstår att du blev förvånad! man är ju så van att ha 2 pojkar att det skulle kännas Konstigt att få en tjej måste jag medge! kan inte ens föreställa mig det.. :)))

Men det vore härligt!:)))



2011-11-07 @ 12:53:04
URL: http://malin83s.blogspot.com
Postat av: Melinda - En lycklig nybliven 3 barnsmor

sv, Nä jag bryr mig inte så mkt om va andra säger.. jag är mest ledsen själv för jag ville ju amma :( men men!



inte bara du som kan ha kaos hemma ;) då ska du se när det är livat här.. visst jag har ju inte andra barnen hemma men jag har en HUND!! =P inte alltid lätt att ta hand om en vrålhungrig bebis och skitnödig hund samtidigt =P



Kram

2011-11-07 @ 14:19:27
URL: http://karlekmedordochfoton.blogg.se/
Postat av: michaela med tiger

hahaha.. ibland undrar jag om jag någonsin ska klara av TVÅ barn. ett är ju ganska behändigt och smidigt men ändå fullt tillräckligt EGENTLIGEN (men visst önskar jag mig fler, missförstå mig rätt ;)



du gör ett toppenjobb som trebarnsmamma, det är jag helt bombsäker på. sen blir det förstås kaos och jättestressigt ibland, inget konstigt. konstant rosa moln finns nog inte i något hem, bara i bloggar ;)

kram!

2011-11-07 @ 14:23:30
URL: http://minahjartanochjag.weblogg.se/
Postat av: Anna- mamma till Vincent

Tack det är skönt att få höra att det är ok:). Men du gumman hur fan tar man sig an en sådan situation. Du är ju himla duktig med tre och jag förstår att du vill klona dig;) kram!

2011-11-07 @ 14:26:04
URL: http://frokenstockholmare.blogspot.com
Postat av: ★ Katta- Mamma till Bell, Melvin & Nova ★

Hon är ju för uuuunderbart sööööt

2011-11-07 @ 15:58:58
URL: http://kattaaa.blogg.se/
Postat av: Nybliven Trebarnsmamma

ojoj exakt så är det här med!

KAOS fler gånger/dag. Vet precis hur du känner dig osv.



KRAMAR!!

2011-11-07 @ 19:32:20
URL: http://erikaaaas.webblogg.se/
Postat av: Fröken M

Jag har svårt att tro att det finns någon som skuttar runt på de där rosa molnen jämt ! Jag har visserligen bara en unge, men fan ska veta att det finns syunder när han verkligen driver mig till vansinne.... ;)

Kramar

2011-11-07 @ 20:06:36
URL: http://frokenmela.se
Postat av: frida

Hehe ja jag tycker alltid man hamnar efter me dom där kommentarerna :P

Ja gör de när du har lite tid över hehe :)

Usch då för alla dessa förkylningar som går.. vi har precis blivit av me våran som gick här hos oss.. blä!!



Haha vilket kaos.. men kan inte låta bli att skratta lite åt de du skriver iaf hehe ;)

Kan inte va lätt me 3 kids som ska baja samtidigt hehe!!



Hoppas ni blir av me eran förkylning snart iaf!!:)

Kramar!!

2011-11-07 @ 20:44:03
URL: http://fritte.blogg.se/
Postat av: Sofie

haha nejmen stackare sicken dag! Men jag tror att det är få som alltid hoppar runt på rosa moln, vissa dagar känns det mer som om molnet byter färg och mer hänger över en! Men kämpa på!! jätte fin kort på lilla Junie! Kram Sofie

2011-11-07 @ 21:22:45
URL: http://blomstertappan.blogg.se/
Postat av: Thereses liv och vardag

De där rosa molnen som man kan läsa om lite varstans har jag aldrig sett till. Jo, från och till men absolut inte VARJE dag! Förstår om det blev kaos därhemma med tre som behövde hjälp samtidigt! Tack och lov att man är två ändå! Vad söt lillan är förresten! Kram

2011-11-07 @ 22:36:22
URL: http://thereseslivochvardag.blogg.se/
Postat av: Lilla H

Du jag tror nog att de där bloggarna utelämnar mycket. Själv skulle vi ha kul å blåsa såpbubblor här hemma. slutade i kaos när lillan skrek som en galning och ville doppa pinnen själv i burken och sen hällde ut allt.... suck...

2011-11-07 @ 23:40:55
URL: http://haleyborg.blogg.se/
Postat av: Sandra - mamma till två små troll

Kan inte låta bli att dra på smilbanden, man känner igen sig så väl gumman. :)

Och jag tror som så många andra säger att de som beskriver allt så pluttinuttigt är fejk eller helt enkelt inte vill visa vardagen som den är.



Den är ofta rätt kaosartad, med mycket kärlek så klart. Men inte ofta det är en dans på rosor eller rosa moln.



Kramar i massor, du är fantastisk som gör allt du gör!

2011-11-08 @ 10:16:10
URL: http://sandrabergvall.blogg.se/
Postat av: Jannie

aj aj aj INGEN rolig dag det där inte...

Men det är ju så det är.Man ÖNSKAR att alla dgr vore som på rosa moln precis son du säger,men icke!O det är de inte för någon.Oavsett vad folk skriver...Men alla gör ju självklart sina egna val om vad de vill skriva om.

Jag tycker det är 100 ggr roligare o läsa en ÄRLIG blogg.Men alla är vi olika!

Hoppas du har en SÅ mycket bättre dag idag iaf!

BAMSEkram o du?Bra inlägg!

2011-11-08 @ 13:19:14
URL: http://ettforsoktilldagbok.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0