Vecka 19


Kanon! Snart halvvägs!

Idag träder vecka 19 in i spelet. Känns väldigt bra måste jag säga.
Nu hålls det nedräkning till det planerade ultraljudet som kommer äga rum om 11 dagar. Blandade nervösa känslor inför detta. Tankarna som snurrar mest är nog om barnet ser ut att vara friskt. Det är det viktigaste.
En annan fråga är förstås om det är en hon eller han där inne. Hoppas att vi får bra personal!

Annars flyter dagarna på bra. Huvudvärken gör sig påmind ganska ofta, och misstänker järnvärdet.
Försöker komma ihåg att ta järntabletter, men det är ju lättare sagt än gjort eftersom man inte får ta dem med mjölk heller.

Har fortfarande inte det minsta sug efter choklad. Som jag i vanliga fall är galen i. Och har varit ännu mera galen i de föregående gångerna jag varit gravid.
Just nu är det Brämhults Apelsin Juice som gäller! Är som besatt i den! Blir nog en dyr graviditet om jag ska fortsätta dricka det.
Färska jordgubbar går oxå hem. Likaså yoghurt, och då ingen söt fruktyoghurt utan en naturell lite sur sådan.
Sura godisar har oxå ett sug! Här om dagen åt jag ut en hel påse super sura små saker så tungan fick blåsor, haha!

Annars känns allt bra. Nu vill jag dock börja känna av bebben! Klart man blir orolig när den inte gör något väsen av sig. Men samtidigt borde den ju växa. Eftersom magen gör det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0