Oscars uttal

Imorgon  ska vi äntligen till logopeden!
Det är verkligen på tiden!

Oscars tal går inte framåt för 5 öre. Jo, på det sättet att han har många fler ord och säger fler komplicerade och roliga meningar.
Men uttalet är åt fanders med allting känns det som.
Det är både tråkigt och jobbigt att det är så. Både för honom och för oss.

Nu måste de verkligen ligga på med träningen, och inte be oss återkomma om ½ år.
Måste verkligen hända saker nu!
Tränar och tränar på det jag kan här hemma med honom. Men han har inget tålamod och ger upp, och tycker nog bara att jag är jobbig.

Filmade killarna lite ikväll så ni kan höra hur han pratar. Ni kommer bergis inte förstå allting.
Såhär är våran vardag.








Kommentarer
Postat av: Sofie Mässing

Hejsan, vilka underbart söta barn du har, man smälter ju när man ser dom!!! Förstår att du har det jobbigt med sonens tal, vi har också haft det väldigt jobbigt. Nu blir sonen 7 år om två veckor men kan fortfarande inte säga R, samt att vissa ord slarvas med...

2011-05-24 @ 11:19:19
URL: http://flashie.se
Postat av: Tigerhonan

Vad roligt att du är med :) Lycka till :)

2011-05-24 @ 11:34:14
URL: http://www.tigerhonan.net
Postat av: Carolina-mamma till småprinsarna

Hej stumpan :) Tack för det!! JAg är ofta inne på din blogg också, och fäljer dig å småpojkarna!! Nu väntar jag också tills den 27:e :) Spännande att se vem som bor därinne!! Du har en rätt liten mage ändå för att fått två barn redan :) Du passaar verkligen att vara gravid tycker jag!! Mår du bra då i kroppen och knoppen?? JAg tyckte min andra graviditet var värre, undra hur tredje blir!! Vi pratar nu om när vi skulle vilja skaffa trean :) Jag blir så avundsjuk så fort nån är gravid.. Älskar spänningen och känslorna kring det!!



Kram på er :)

2011-05-24 @ 12:48:28
URL: http://carolinamedfamilj.blogg.se/
Postat av: malin

o jag har spel i min väska bara att jag glömmer att ge de till Stefan. Inga kompliserade saker men ändå nåt att ha hemma i alla fall :)

2011-05-24 @ 13:13:56
URL: http://hennyoelsasmamma.blogspot.com
Postat av: Helena

Hur gick det hos logopeden?? Ella ska till bvc på torsdag på 2½ års kontroll o gissar att vi oxå kommer få åka dit. Som skönt är så har språket kommit lite nu under den sista månaden!

2011-05-24 @ 17:43:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0