Ledsen och trött

Skriver av mig lite. Tråkigt, men ni behöver inte läsa.

Oscar vaknade i morse och hade bajsat ner hela sängen. Kul. Nu är det hans tur att få magsjuka IGEN!
Bajsade ner sig hela förmiddagen.
Nu vaknade han för en stund sedan och hade spytt ner hela sängen.
När ska detta ta slut. Jag är gråtfärdig. Orkar inte med mera nu.

Om inte det hade varit nog mår jag inte toppen själv heller.
Mitt blodtryck tycks ha försämrats de senaste dagarna, och jag är svimfärdig hela tiden.
Har haft gravid illamående och nu i eftermiddags kom även huvudvärken.

Ännu mera ledsen blir jag av att vi har vårat Ultraljud på måndag.
Barnen får inte följa med (och kan ju inte vara på dagis om Oscar är sjuk).
Vi har ingen barnvakt, och det känns helt fel att skjuta upp det då vi har fått det så sent i graviditeten. (19+5)
Vad ska jag göra? Gå dit själv och låta Tobbe missa det hela?

Vet inte vad. Vill bara lägga mig ner och gråta!
Önskar vi hade någon som kunde passa barnen! Men det har vi inte. Varför bor familjen så långt borta? =(


Kommentarer
Postat av: Hanna o Elliot o Nelli

Åh va jobbigt för er. Hoppas ni blir friska riktigt fort och får nån som kan passa barnen åt er..

2011-05-14 @ 21:00:49
URL: http://elliotochmamma.blogg.se/
Postat av: Emma

Jobbigt med magsjuka! :( usch, stackars barn! Och hur mår egentligen DU, klarar du av att torka spya och byta bajsblöjor? I början av graviditeten mådde jag så illa att det var fruktansvärt att byta bajsblöjda :( Nu är du ju iof inte i början av graviditeten, men ändå... Man blir ju så känslig som gravid.



Fy så tråkigt att ni inte vet hur ni ska göra vid UL :( Tråkigt om inte båda kan vara med... Jobbigt läge :(



Hoppas du mår bättre i garviditeten snart <3 KRAM

Postat av: Helena

Jag tycker så synd om er!! Hade jag bott lite, lite närmare så hade jag kommit ner o passat pojkarna åt er! Kan inte tänka mig hur det är o inte ha någon av era familjer nära... <3

Försök o vila mycket nu så du inte får havandeskapsförgiftning!

2011-05-15 @ 13:05:19
Postat av: Emma

Sv: jag förstår dig, jag var jättekänslig under båda mina graviditeter för lukter m.m. Men vilken tur att ni får barnvakt då ni ska på UL, vad underbart!! :D Åå!!



Ja, jag är ju en kortis så är ju inte förvånad över att jag har små barn ;) Viggo var 80cm och vägde 10,590g på 1½års kontrollen, det var 2 mars. Är lite nyfiken på hur stor han är nu, så ska nog fråga om han får väga/mäta sig nästa gång vi ska dit med Melker :) Skulle ju kunna väga/mäta här hemma med, men roligare att veta mer exakt...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0