Gravidsjuka

Dåligt av mig att inte sköta bloggen.
Allt har sina förklaringar och jag ska förklara dem nu.

Allt detta beror på att det bor ett frö i min mage. Nu är detta en blogg av en småbarnsmamma, blivande 3 barns mamma. KUL!
Är i vecka 10, det tickar på, långsamt men säkert än så länge.
Igår var vi på inskrivning. Ska tillbaka om ett par veckor och ta massa prover, samt cellprov som tydligen inte skulle vara någon fara att ta i början av grav.

Jag är sjukskriven. Inne på min 3 vecka, och sjukskrivningen går ut på söndag.
På tisdag ska jag åter till läkare för att förlänga min sjukskrivning ett par veckor. Efter det hoppas jag verkligen på att vara tillbaka på arbetet.
Anledningen till sjukskrivningen är delvis illamåendet och kräkningarna!
Lider fruktansvärt av detta och min kropp vill verkligen inte acceptera att det bor en liten i mig.
Tyvärr är jag van vid detta, då det varit ännu värre föregående graviditeter.
Mår konstant illa, är extremt kräkmagad och går och kväljer hela tiden. Jätte känslig för ALLA dofter och kräks.
Bajsblöjor är i dagsläget min värsta skräck!!

Barnen är på förskolan mellan 9-14 på vardagarna.
T kommer hem från jobbet och hämtar dem, och kör dem dit. Och likadant när de ska hem.
Detta är ett väldigt farande och tycker så synd om honom.
Tyvärr kan jag inte få ihop det på något annat sätt.

Dagarna går upp och ner.
Vissa dagar kan jag ta en liten promenad, eller åka till affären och handla, eller bara städa undan lite här hemma.
Medans vissa dagar kan jag inte göra någonting. Bara ligger helt "förlamad" och lider av mitt illamående.

Utöver detta så är jag väldigt yr och orkeslös.
Jag hoppas att kroppen har accepterat detta om ett par veckor.

Nu vet alla hur det ligger till. Och att jag inte har gått upp i rök.
Bloggen kommer antagligen komma igång mer och mer ju bättre jag blir att må, samt de dagarna jag inte ligger orörlig.



Kommentarer
Postat av: Emma Viklund

Men GRATTIS :D Gud vad roligt! Spännande :D Som jag saknat ditt bloggandet, äntligen är du igång igen :) Usch, för illamående :( Jag hade oxå jättesvårt för alla tänkbara dofter då jag väntade Melker... Klarade inte av att byta blöja på Viggo, så var Joel hemma fick han ta dom blöjorna, för usch vad jobbigt det var, lider med dig... Hoppas det blir bättre efter v12 <3 Men oj, vilken rolig nyhet :) Glad för eran skull, hoppas allt ska gå bra <3 KRAM



Sv: Ja, jag skulle så gärna vilja ha en P&T. Skönt för er att slippa syskonvagn denna gång :)

2011-03-04 @ 13:32:48
URL: http://emmashjartan.blogg.se/
Postat av: Malin & Prinsessan

Åhh, GRATTIS! Tidigt än så länge men jag hoppas verkligen allt går vägen och att du slipper illamåendet snart.



Ja, jag hoppas kräkningarna ger med sig. Har hört att det kan bli bättre när de börjar med mer riktig mat? Hoppas så!



Kram!

2011-03-04 @ 13:37:07
URL: http://malinkarlstrand.blogg.se/
Postat av: Fia

Vad jag ligger efter...GRATTIS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

2011-03-04 @ 14:19:56
URL: http://www.ensidaomallt.se/Sofsan/
Postat av: Sandra

Ja eller hur? Inte klokt vad tiden går..

Och tänk, du ska bli trebarnsmamma! Shajse! :D Haha. Så roligt!! :)



Hoppas du får må bättre snart, lider med dig.



Kramar

2011-03-05 @ 09:18:33
URL: http://sandrabergvall.blogg.se/
Postat av: Camilla

Men vad kul! Grattis! Ja, inte kul att du mår illa, men att det ska bli en knodd till! Vilken babyboom det är nu alltså! Hoppas illamåendet snart går över!

2011-03-05 @ 10:37:30
URL: http://tuffevictor.bloggplatsen.se/
Postat av: Malin & Prinsessan

Näe, gud vad folk kan slänga ut sig onödiga kommentarer ibland. Ogillas även om jag egentligen inte tar åt mig alls.



Hoppas du har en bra kväll där hemma!

2011-03-05 @ 20:26:45
URL: http://malinkarlstrand.blogg.se/
Postat av: Krillan

I knew it ;) grattis!! Superkul :)

2011-03-06 @ 21:17:44
Postat av: Linda

Usch, jobbigt att du inte mår så bra. Hoppas det ger sig snart. Men stort garttis till en liten bebis i magen, så spænnande! :o)

2011-03-09 @ 15:18:59
URL: http://lindaolsson81.blogg.se/
Postat av: Janina - mamma till Nicolina

Grattis! :) Vad roligt att du också har BF i oktober :) Vår Nicolina är snart 2 år och 3 månader.



Hoppas du slipper illamåendet nu snart, det brukar ju lätta kring vecka 12. Kram!

2011-03-10 @ 16:28:37
URL: http://nicolinasmorsa.com
Postat av: Jessica

Ååh, grattis!!!!!! =)

2011-03-13 @ 21:12:20
URL: http://jessapessa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0