Godmorgon Vänner!

Natten har varit sådär. Barnen har varit oroliga med hosta och snor.
Oscar sover nu i min säng och jag har precis tagit mig an William o en minde kul blöja.

På tal om William.
Han är inne i en sådan jobbig period just nu.
Han lyssnar inte på något man säger. Han gör hyss och jävlas.
Gör allt man inte får. Och han vet det så väl.
Han slåss. Kastar saker. Slår sönder leksaker och slåss med Oscar.

Jag minns inte att Oscar någonsin har varit så. Men antagligen har han det, mer eller mindre. Det är bara det att man glömmer på fort.
Jag vet inte riktigt vad jag ska göra med honom.
Samtidigt har han sina stunder där han är som han brukar. Hur gosig som helst.
Så någonstans under all denna trotsen finns min gosiga lilla bebis kvar.




Kommentarer
Postat av: Sandra

Ja hua, trotsen är inte att leka med ;)

Man får försöka trösta sig med att det går över. ^^

Ogge har nog också haft sådana perioder, men det kanske märks extra väl när man har ett syskon att bråka med?



Hoppas fasen är över snart.

Har själv en här hemma som kan trotsa rätt rejält i omgångar. ^^

2011-03-09 @ 09:13:03
URL: http://sandrabergvall.blogg.se/
Postat av: Helena

det är åldern! Ella är precis likadan! Jag blir helt frustread ibland! Hon vill inte göra något man säger, kastar saker o sparkar på hundarna. Helt galet. Men som sagt, vi får verkligen hoppas att det går över snart denna roliga trotsålder! :)

2011-03-09 @ 18:02:08
Postat av: malin

känner igen det du skriver om William, måste ju vara åldern. Elsa är preciiiis likadan och man blir ju tokig! men som sagt, nånstans där under ytan finns de små mysiga kvar :)

2011-03-10 @ 16:15:47
URL: http://hennyoelsasmamma.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0