Ta mig på allvar


D
agen i ära bjuder verkligen på toppen väder, Till och med i Borås. Då är det inte dåligt!

Barnen är lämnade på dagis sen en timma tillbaka. Själv är jag sjukskriven, och var så även igår.
På Fredag kl 8.30 har jag fått en läkartid.
Anledningen är mitt låga blodtryck som gör att jag håller på att svimma hela tiden.
Känner det mer och med obehagligt och ohållbart att jobba inom vården när man har fullt upp att vårda sig själv.

Efter ett antal upprepade blodtrycksfall så är jag tiilloch med lite rädd. Jag vill inte bara trilla ihop. Tänk om jag landar på magen, skadar bebisen...

Här om dagen när jag skulle servera kaffe på ett boende började det bara susa i öronen. Blev kallsvettig, illamående och allt blev svart framför ögonen.
Skyndade vinglande till närmsta stol. Där var det nog bara tur att jag inte ramlade och fick kokande kaffe över mig.

Jag hoppas verkligen att läkaren tar detta på allvar, och sjukskriver mig fram till semestern iaf.

Måste erkänna att jag är nervös för hur detta kommer gå i sommar, då vi bland annat ska ha en heldag med barnen på Ölands djurpark.


Kommentarer
Postat av: Linda

Usch, det är hemskt med blodtrycksfall. Lider också av lågt blodtryck och känner igen mej så väl i det du skriver. Hoppas du har en fin dag och tack för de fina orden. Kram

2011-06-28 @ 13:25:51
URL: http://linchisblogg.blogspot.com
Postat av: stina

usch ja led oxå av blodtrycksfall när ja väntade milton, usch det är så läskigt!

plus att på mitt jobb så jobbar man ensam så det var inge kul då man hade en kund å så fick man ett sånt där blodtrycksfall å man nästan ramlar ihop å ingen kunde byta va en.

kram!

2011-06-28 @ 23:15:05
URL: http://mammastinsen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0