"Nya" Sängbord alá Sara

Vi bestämde för ett tag sedan att vi måste möblera om här hemma inför bebis ankomst.
Sovrummet är alldeles för liten för en till levande varelse och behovet av garderober gör sig ständigt påmint.

Beslutet var enkelt. Symaskinerna får flytta in till vårt nuvarande sovrum.
Dagbädden som är våran gästsäng får flytta till svärföräldrarna i Växjö. (vi har ändå bara folk som sover här max en gång om året)
Där inne kommer det bli förvaring i våran stora expedit hylla.

Inne i blivande sovrummet kommer det komma in förutom våran säng, även en stor garderob med massa förvaring. Samt en byrå till alla bebis kläder.
Bebisens sovplats och lite annat smått och gott.

Jaja, det jag egentligen ville komma till var våra sängbord.
Tobbe har nog ägt dessa sedan han flyttade hemifrån antar jag. Och jag som hatar furu har ALDRIG gillat dom.
Har dock varit för snål av mig att köpa nya.

Försökte för några år sedan att slipa ner lacken på dem och betsa dem i antikt, så som sängen.
Hade ingen maskin och fick aldrig bort lacken, så jag gav upp.

Nu när jag äntligen vet hur vårat blivande sovrum ska se ut på ett ungefär satt jag slipmaskinen i dem, smetade på lite färg och slipade lite igen.
Jag är riktigt nöjd över resultatet!!
Nu gäller det bara att hitta en snygg säng som passar till dem. Vill nämligen ha en vit säng.
Hade först planerna på att måla om våran nuvarande Hemnes säng, men efter övervägande känns det som alldeles för mycket jobb!

Hur som. Våra sängbord!

Före, Har enbart slipat ner lacken!


Fick lite hjälp att måla. Full koncentration!


Efter, Tänk att det kunde bli sådan skillnad!




Kommentarer
Postat av: Jessica

Det blev jättefint!

Jag håller också på med våra sängbord faktiskt =)

Första grundmålningen är gjord, jag ska slipa igen, innan jag sätter på mer färg =)

2011-06-14 @ 22:02:52
URL: http://jessapessa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0