Det känns bra

Åter hemma.
Oscar och jag har spenderat lite tid på logopedmottagningen nu i eftermiddag.

Han var helflummig och busade järnet med logopeden. Något som han aldrig gjort. Jag tror han börjar känna sig lite hemma tam. Och hon är så rar med honom.
Det känns verkligen jättebra att vi har fått komma dit en gång i veckan och öva. Nu har vi bara en gång kvar inför ett uppehåll i sommar. Ska bli spännande och se vad som händer efter sommaren sedan.

Nu känns det iaf som vi har lite kött på benen vad gäller övningar osv. Bra att ha lite nu över sommaren så det inte blir uppehåll bara för det är semester.
Vi övar lite var som. Oscar har blivit ganska bra på praxisalfabetet, så det kan vi öva på lite var som helst, utan att behöva ha korten framför oss. Vi kan tex sitta i bilen och prata och öva på "pappan som säger PPPP" och "fisken som säger OOO" osv.

I förrgår tycktes jag mig även höra honom säga JA ist för AA när han svarade mig.
Så nu säger han JA ganska ofta. Förutom när man ber honom. Och jag njuter varje gång jag hör ett JA från hans lilla mun.

Han har även nästan lärt sig säga keps. Det är K ljudet som är lite svårt, men slutet PS är klockrent. Även det är så gulligt att höra, när man inte är van att han kan uttala saker.

Jag är stolt över min lilla kille. När man märker att det går frammåt.
Hoppas att det släpper snart, och han kan sätta ihop bokstäverna korrekt.

Älskar dig min lilla kille ♥


Kommentarer
Postat av: Linda

Duktigt! Då blir man stolt som mamma :)

2011-06-29 @ 21:52:48
URL: http://linchisblogg.blogspot.com
Postat av: Jessica

Åh, vad kul att läsa om hans framsteg med talet, vad glad jag blir!

Hoppas sommaren ger honom mer framsteg!



Jag hoppas också att det släpper för Elis här hemma, men just nu står det still... men det släpper nog!

=)

2011-06-29 @ 23:16:53
URL: http://jessapessa.blogg.se/
Postat av: Sandra

Vad roligt att det händer saker och att det blir framsteg. =) Vi ska dit igen i september, får höra vad de säger då.

2011-06-30 @ 09:24:43
URL: http://sandrabergvall.blogg.se/
Postat av: Carolina-mamma till småprinsarna

Haha!! Jag ORKAR egentligen inte alls ;) Men man måste ju ordna lite mysigt om man får finfrämmande! :) Visst är det varmt?? Man blir ju nästan knäpp!! Gabriel har varit lite gnällig och kinkig här nu i värmen och då kan man ju inte njuta helt och fullt av det!! Vilken tur att ni får lillbebis i september då, så att ni inte hade fått nu i tropikhettan :) September blir ju perfekt!! Och snart har ni ju Ul också :D Guud vad mysigt alltså!! Undra vem lill*n blir lik då :)



Kram på dig

2011-06-30 @ 09:39:12
URL: http://carolinamedfamilj.blogg.se/
Postat av: Jessica

Sv: Elis har problem med uttalet, ett ganska stort problem. Vi får översätta när han vill berätta något för andra.

Hans muskler är för "slappa" har vi och logopeden konstaterat, så munövningar för att få kinder och läppar att jobba som dem ska, och tungövningar, håller vi på med.

Tror också att talet har mycket att göra med hans otur som öron-barn. Fem operationer i öron och hals, och så hans diagnos ställer ju till det för talet en aning...



Oj, nu blev det nästan en hel novell av detta =)

Kram!

2011-06-30 @ 21:50:58
URL: http://jessapessa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0