Såhär års

Det är bäst jag tidsinställer ett inlägg eftersom jag inte vet när jag får tid och sätta mig här i morgon (idag)

Vi närmar oss verkligen julen nu. Tänk att det redan är 2 advent på söndag.
Ute är det fortfarande plusgrader och snön har jag inte sätt skymten av här nere. Är det nån snö hos er? Eller har det ens snöat?
Känns ganska sjukt. Förra året var det apkallt vid denna tiden. Jag är ingen snö människa direkt. Tycker att det är mysigt att den ligger vid jul, men sen kvittar det. Men för barnens skull vill man ju ha den. Men det får inte  vara för kallt. Absolut inte över -10 grader.

Jaja, det jag egentligen skulle komma till är att jag tycker att det är fruktansvärt mysigt med dessa morgnar så här års. Det är mörkt när man stiger upp. Man tänder lite ljus och sitter och myser vid frukostbordet med barnen. Det är verkligen skönt att vara mammaledig nu. Hade jag jobbat hade jag definitivt inte tyckt lika mycket om detta.


Killarna innan frukost i förrgår


Junie är alltid lite halvseg på morgnarna och somnar oftast i sin gunga


Julen är verkligen en mysig tid med allt småpyssel. Så här ser min lilla julgrupp ut i år


Så här års är jag är alltid så blek, men även på sommaren, och har alltid varit. Det har jag aldrig gillat. Vad gjorde jag för ont för att bli sådan? Hela min familj kan bli bruna och fina, men inte jag... Nu på senare år har jag dock kommit på den geniala uppfinningen brun utan sol. För ett par veckor sedan började den tuben att användas igen efter ett uppehåll. Herregud man ser ju ut som ett spöka annars!

Nej, nog snackat!
Vad hittar ni på en lördag som denna?


Kommentarer
Postat av: Fia - mamma till Lucas

Vilken superfin header du har gjort! :)



Här är det också plusgrader och ingen snö, bara regn.. Jag vill ha snö nu! Jag tycker inte att de blir nån riktig vinter/jul utan snö.



Så fina bilder på barnen :) Och en jättefin julgrupp!

Idag ska jag & Lucas till Göteborg med mina 2 mammor & 3 systrar och handla julklappar :) Hoppas ni får en härlig lördag! KRAM

2011-12-03 @ 07:56:08
URL: http://aije.blogg.se/
Postat av: Emma - Mamma till Viggo & Melker.

Ååå, så fina och mysiga bilder :) Era sötnosar! :)



Sv: Js, idag har vi lite minusgrader och det känns i luften som att det ska snöa snart så hoppas hoppas.. Nu i december vill man ha snö, så deså :D



Kram på er

2011-12-03 @ 09:28:34
URL: http://emmashjartan.se
Postat av: Malin

va fin headern blev!!! :))

en liten fråga, eftersom dina barn är äldre än våra- hade de en rädd-upptäcka-världen-fas vid 2½ års ålder ungefär???

elias har ju blivit så rädd för ljud,okända saker, skuggor,mörker osv...

vi tänkte ju att ooh det vore mysigt med en bebis i nov nästa år. men om Elvin ska bete sig liknande i samma ålder, så känns det ju som att vi borde vänta.....



Hur länge varar fasen, om du vet?? Hur har dina gossar varit i fasen?



Vi har ju börjat längta massor efter en liten till.. men vågar nog inte börja förräns till sommaren/hösten nästa år om det ska vara såhär... (alltså att elvin också ska vara liknande i samma fas om 1år, han är mkt mera känslomänniska än Elias dessutom, så då känns det ju absolut inte läge för att få tillskott till familjen om han ska vara lika orolig och rädd av sig......)



det vore snällt om du inte godkänner denna kommentaren och så den publiceras på din blogg :)))

men jag uppskattar gärna ett svar, när du har tid :D



kraam! o hoppas ni får en Härlig lördag!

2011-12-03 @ 09:36:38
URL: http://malin83s.blogspot.com
Postat av: Melanie

Ja jag håller med dig, det är verkligen mysigt nu på morgonen. Man tänder ljusstakarna, dukar fram frukosten och tänder ljus. Så mysigt verkligen!

Men ja, vart är snön?! Jag är verkligen en vinter människa, och vill ha minus å snö. Att det regnar och blåser och gräset är grönt på vintern, ursch det är så trist och tråkigt! Man vill ju såklart ha snö för barnens skull också! Hoppas den kommer snart. Här har den inte kommit än alls...:(

2011-12-03 @ 16:31:11
URL: http://enlitendelavmig.blogg.se/
Postat av: Anna-mamma till Vincent

Nej här i Stockholm har det inte snöat i år:). Vilken fin julgrupp du gjort och tröjorna var himla söta!:). Syr du en del nu? :) Kram

2011-12-03 @ 18:08:19
URL: http://frokenstockholmare.blogspot.com
Postat av: Thereses liv och vardag

Vilka sötnosar! De ser så fina ut i sina molntröjor! Och vilken fin header du har knåpat ihop! Kram

2011-12-03 @ 22:48:39
URL: http://thereseslivochvardag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0