Junie 7 veckor

Min lilla snutta. Ja hon växer och växer. Imorgon kl 7.26 blir hon 7 veckor. 7VECKOR!!! Var är dom veckorna?
Numera är kläderna i storlek 56 på väg att växas ur. Det gillar vi inte eftersom det då minskar drastiskt ur lådorna och många favoriter kommer att försvinna. Tycker hon har dragit iväg på längden bara den senaste veckan.

Igår började hon även att prata! Man har hört ett "grrrr" ifrån henne nån gång förut, men igår drog det verkligen igång. Det började på morgonen när jag badade henne. Kanonstort leende och pratade på som aldrig förr. Detta fortsatte de övriga vakna timmarna när man pratade med henne. Hon var så bra så att svara så.
Även idag har det kommit en hel del. Man blir lika glad varje gång det händer något i utvecklingen.

Hon älskar sin babygunga! Helt klart det bästa köpet ever! Hon är så nöjd där i. Både i vaket, och sovande tillstånd.
Denna gungan har gett mig mycket. Självklart är det underbart att mysa med sin lilla. Men när hon inte ville vara ifrån min kropp mer än kanske 30 minuter på ett helt dygn så blev man ganska trött. Man är inte en egoistisk mamma bara för att man sätter ifrån sig sitt barn lite.

Igår var vi på BVC. Som vanligt gick besöket kanon.
4770 gram och 55 cm stor är Jullsan nu.
Ligger mitt på kurvan i både vikt och längd om jag inte minns helt fel.
Kikade in i pojkarnas böcker. Resultatet var inte så oväntat.
Vid samma vecka så vägde Oscar 4650 gram och var 54,5 cm
William vägde 5360 gram och var 56,5 cm
Så Junie ligger någonstans mitt emellan. Tänk att W var så stor! Men o andra sidan vägde han mer när han föddes oxå.

Vi helammar fortfarande! Det är så otroligt skönt att det fungerar! Detta hade jag aldrig trott. Är så glad över hela situationen.
Hon fick flaska här om dagen när jag var på föräldramöte och Didriksson utförsäljning. Då fick hon stanna hemma vid T. Flaskan hade hon tagit galant och var mätt och nöjd när jag kom hem. Skönt att veta det eftersom julfesten närmar sig och farmor och farfar ska vara barnvakt.


Junie bus. 5 veckor på bilden

Kommentarer
Postat av: Malin

hjälp va fooort det går alltså!:) va fin hon är!!

och nej du är absolut ingen dålig mamma för att du behöver lägga ner henne, du har ju 2 barn till och dessutom så måste man ju laga mat, gå på toa, få lite andrum osv!:)))) får vi nån gång en trea (vi är mer sugna än nånsin suck!haha) så kommer jag def köpa en sådan babygunga!:))



skönt att det funkar att helamma också! är ju så drygt med att koka vatten, mäta pulver, diska flaskor-koka flaskor o hålla på i evighetens evighet :D



hoppas ni får en superhärlig helg och en toppenfin 2a advent!:)

kraam!

2011-12-02 @ 14:33:38
URL: http://malin83s.blogspot.com
Postat av: Emma - Mamma till Viggo & Melker.

Men såååå söt hon är, dom växer alldeles för fort :) Skönt att gungan funkar så bra!! Man vill kunna städa, laga mat, gå på toa, sitta ner och göra nåt roligt utan att hela tiden bara bära och bära ;) Det behöver man, för att vara en glad mamma med mycket ORK :)



Hoppas ni får en bra helg <3

Saknat ditt bloggande, men förstår om du har det fullt upp ibland :)

KRAM

2011-12-02 @ 15:58:03
URL: http://emmashjartan.se
Postat av: Fia - mamma till Lucas

Lilla sötnosen!! :) Dom växer så fort!



Sv: Tack så mycket! Så roligt att höra att att det man fixar på bloggen uppskattas :) Kul att du bloggar igen! :) Kram

2011-12-02 @ 19:03:09
URL: http://aije.blogg.se/
Postat av: Fröken M - Vinn en Tassimo T20

välkommen tillbaka darling !! DU har varit saknad :)

jiises va fort tiden går och va söt hon är din lilla prinsessa :)

Hoppas ni får en riktigt härlig helg och att julkänslorna börjar infinna sig !! KRAMAR

2011-12-02 @ 20:17:56
URL: http://frokenmela.se
Postat av: Fröken M - Vinn en Tassimo T20

Ziperall tävlingen avslutas på söndag kväll, så på måndag borde jag har fått en vinnare :)

2011-12-02 @ 20:19:24
URL: http://frokenmela.se
Postat av: matilda

åå jag tyckte det va jätte jobbigt att lägga undan kläder. =( Det är då man verkligen märker hur fort det går. =)



KRam

2011-12-02 @ 21:01:24
URL: http://pavaratsatt.blogspot.com
Postat av: Melanie

Hej tjejen!

Åh, hur kan det gå så fort? tänk att hon snart är 2 månader redan. Men så söt! :) och ja, det är på kläderna och blöjerna som man märker hur snabbt dom växer haha:)



Vad skönt att det går så bra med amningen också för er!



Kraam!

2011-12-03 @ 16:27:53
URL: http://enlitendelavmig.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0