Gravid vecka 16




Då går jag in i vecka 16 idag. Eller 15+0 beroende på hur man räknar.
Magen växer, men känns fortfarande inte som den typiska gravid magen än. Känner mig mest småfet, som om folk kollar och misstänker att man gått upp lite för mycket i vikt.

Illamåendet går upp och ner. Men det är ojämförbar skillnad mot vad det har varit.

Jag har tecknat gravid försäkring hos trygghansa. (lotten föll på trygghansa eftersom resten av familjen är försäkrad där)
Jag har även bokat tid för Ultraljud som kommer att ske den 16/5.
Hoppas då att de kommer att kunna se könet på pyret, och framförallt, vilja berätta det!
Om inte kommer vi efter ultraljudet boka tid i Göteborg för könsultraljud, antagligen i 3d.

Mitt feta hår har försvunnit och håret är som det brukar vara.

Jämför hela tiden med vad jag minns från de andra två graviditeterna. Jag kommer hela tiden på skillnader

♥  Trots att jag mått väldigt illa så är det fortfarande inte i närheten av de andra två.
♥  Magen är mycket mer svullen denna gången, och den har inte samma form som den haft med killarna. Magen är rundare och bylsigare.
♥  Jag har avsmak för viss godis. Speciellt choklad som jag annars älskar. Jag har vräkt i mig choklad när jag väntat killarna. Nu tar jag hellre en frukt eller grönsak när suget kommer. Får dock sug efter sura godisar då och då.



Kommentarer
Postat av: krillan

det kanske är en liten tjej där inne ;)

2011-04-13 @ 15:38:30
URL: http://krillanitis.blogg.se/
Postat av: Sandra

Fina magen :) Tycker det syns den typiska gravidputningen. Inte "man är fet" putning. ;)



Vad spännande med UL. :) Åh vad spännande, kanske det är en liten tjej därinne då ;)

Jag var jättesugen efter sura godisar när jag väntade Vilma. Något jag inte var med Edvin.

Och mer sugen efter frukt med Vilma.

Edvin var jag mer sugen efter glass och olika sorters mat. ^^

2011-04-13 @ 17:15:54
URL: http://sandrabergvall.blogg.se/
Postat av: Fia

MYS!

2011-04-16 @ 21:27:25
URL: http://www.ensidaomallt.se/Sofsan/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0