Jobb, vad vill jag göra?...




Dagens hår ser ut såhär. En inbakad fläta runtom och en "utochinvänd" svans.

Jag var med en tant till lassarettet igår på jobbet. Hon besökte hörcentralen.
Blev så inspererad eller vad ska man kalla det tro?.
Kvinnan vi gick in till hade ett kontor och arbetade med hörapparater och diverse. Det stod en urdrucken kopp med kaffe och hon hade privata FINA kläder, och fint uppsatt hår.

Är det sådär jag vill jobba? Eftersom det påverkade mig så.
Tankarna började ticka, började föreställa mig själv som henne...
Göra sig fin för att gå till jobbet. Ja, jag kanske är en människa som skulle sitta på kontor och göra något viktigt, eller kanske arbeta med människor på ett annat sätt än inom äldrevården?

Men VAD vill jag göra?? Jag är 26 år och vet inte vad jag vill jobba med.
Jag vill ha ett jobb där jag känner att jag trivs till 100% Ett jobb som jag ser fram mot att gå till. Ett jobb där jag inte vaknar varje morgon och känner efter --Är jag sjuk idag?-- eller känner påå barnen --Har ni feber?-- Nehe, attans oxå.

Detta får dock inte misstolkas, eftersom jag ändå  så att säga, trivs på mitt nuvarande jobb, och har ett helt gäng sköna människor som jag ser fram mot att träffa varje dag!


Detta är ändå ett och annat att tänka på.
Jag kommer ha lång väg att gå eftersom mina betyg från gymnasiet är väldigt tråkiga. Men det hade varit kul att veta vad man vill göra. Även om vägen dit är lång så har man ett mål, nått att sträva efter.
Det gäller ju även prioriteringar. Hur ska jag ha råd att börja plugga? Hur ska vår ekonomi kunna gå runt. Klarar jag mig utan att köpa sen där fina toppen jag såg på stan? Vill jag ha ett studielån som förföljer mig restan av livet? Man kanske måste, om man verkligen känner att man vill gå vidare.
Många tankar som snurrar



Nu står det matlagning på schemat, sedan jobb i sandared.




Kommentarer
Postat av: Sebbe

Tips - Ekonomi!

2010-11-24 @ 21:31:38
Postat av: johanna

skit coolt var det!

2010-11-28 @ 21:05:02
URL: http://johannalicious.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0