Grattis min fina pojke!



För exakt 2  år sedan hade jag ett av de lyckligaste ögonblicken en mamma kan uppleva.
Kl 22.54 föddes det en liten namnlös pojke. Han fick efter några dagar namnet William Hermansson.
Grattis min älskade lilla pojke på 2års dagen! Var tar tiden vägen? Älskar dig såå!

William (skriven 24/11-08)

Bf enl ul var 20/11
Bf enl sm var 22/11

Lördagen den 22/11 kl 08.00 kände jag den första sammandragningen.
Då vågade man verkligen inte hoppas. Hade haft samandragningar i flera veckor!
Men de gav sig inte. Vi tvättade och grejjade här hemma.
När klockan vart frammåt 14-tiden tyckte jag att de borde ha avtagit om det hade varit falskt alarm. Så jag tig ett par värktabletter, men värkarna fortsatte.
Ringde till förlossningen och de sa att det var klart att vi fick komma in för kontroll när vi önskade.
Jag hade inte ont, så det var absolut inte aktuellt än.
Ringde Tobbes föräldrar som har ett par timmars körväg hit. De kom vid 16,30 - tiden.
Satt i soffan o klockade värkarna lite, nu började de kännas mera, men kunde prata normalt under pågående värk.
Duschade varmt. Mycket skönt.
Åt mat som Tobbes mamma lagat. Gott med potatisgratäng o fläskfile.
När vi hade ätit började t göra ondare, och nu var jag tvungen att andas igenom dem.
Kollade dansbandskampen och fikade, då kände jag att nu måste vi in för nu klarar jag inte av smärtan. Måste ha någonting!

Var inne på förlossningen ca kl 21,15
Tog ctg-kurva. Sen undersökning. Tänkte max 2 cm
Snacka om att man blev chockad! "Du är öppen 8 cm!!!!"
Detta kommer att gå snabbt.

När vi kommit in på förlossningsrummet känner jag att det redan börjar trycka på.
De tog hål på hinnorna och satt elektrod på bebisens huvud.

Krystvärkarna kom strax därefter.
Mina bästa vänner var lite lustgas och Tobbe så klart.

Får panik av krystvärkarna!
Har aldrig haft så ont! (gjorde mycket ondare denna gången än med Oscar.) Visste inte var jag skulle ta vägen.
Krystade ett par ggr sen var redan huvudet på väg.
Tog i o tog i. Men nejdå. värkara avtog o där satt huvudet. Tog i och tog i igen, men nej inte denna gången heller. Värkarna avtog. 3 gången, tog i för kung och fosterland och öntligen ploppade huvudet ut! Skönt att ha det ute iallafall.
Nu ver det axlarnas tur. Inte heller de ville komma ut på första omgången med värkar. Tog 2 eller 3 omgångar där oxå. + att hon fick hjälpa till att dra o lirka ut dem.

Men så äntligen!!! 22,54 ligger det en illaluktande, slemmig, men hur go unge som helst! Åh vilken lycka! Vi har fått en bror til Ogge!

Vi är så lyckliga! Våran lille kille!

Lillkillen fick namnet William Otto Birger
Född. 08.11.22
Kl. 22.54
Vikt. 3730g
Längd. 49cm

Tog inte ens 2 timmar inne på förlossningen. Detta var snabba ryck.
Kom undan utan en enda bristning!

Åh vad vi älskar dig vår pojke!


Kommentarer
Postat av: josefine

åååå, guuud så söt! checka gärna in min blogg:)

2010-11-24 @ 10:31:29
URL: http://jjosefiiineslife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0