Mycket prat om namn

Namn på barn är alltid kul.
De pratade om det på tv igår, och idag stod det om det i tidningen.
Jag har jämt velat ha ovanliga namn på mina barn. Jag har INTE lyckats så värst bra kan jag säga



Oscar ligger på 3e plats. Oscar blev en Oscar direkt han kom ut.
I magen var han en Elias, Oscar eller en Wilma. Det var ju inte så mycket ovanligare =)

William  som ligger på 4e plats var inte en William från början.
Vi visste att det var en pojke i magen. Och jag visste att han skulle heta Elis eller Love. Älskar båda namnen.
När han var ute fick jag inte ihop det. Han var varken en Elis eller Love.
Han var namnlös nästan en vecka innan det klickade när jag sa William.

Så mina barns namn ligger på 3e och 4e plats. Se så bra jag lyckats med ovanliga namn ;-) Eller inte.
Det gör inget. Att de ligger i toppen betyder väll då att det är fina namn, som folk vill sätta på sina barn. Då är man ju iaf säker på att de har fina namn.

William har ju desstå finare ovanligare mellannamn. Otto, efter sin gammelfarfar, och Birger, efter sin morfar.
Oscar heter Jonas, efter sin morbror, och Tobias efter sin pappa.

Nästa barn har jag redan bestämmt namnet på. Har både flick och pojknamn på lager.
Men det lär ju dröja ett tag innan jag får plocka fram de.
Och nu tänker jag då inta avslöja dem. För ni ska se, när det är dags för mig att få användning av dem så är det nog dem som ligger i toppen =)


Oscar Jonas Tobias



William Otto Birger



Kommentarer
Postat av: Mamma

Hörde på radion idag att namnet William ligger på första plats i Örebro län.



Kram

2010-01-26 @ 15:55:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0