Arg och irreterad

Som jag berättade i ett tidiagre inlägg så fick vi ett argt brev från våran granne.
Nu i morse kom det ett till. Jag ska skriva ner det här så ni får se vad han skriver.

"OBS!!
Tyvärr, fick jag ingen respons från er angående bankandet och slamrandet med hårda leksaker men trägolvena som förstärker ljudnivån extremt mycket när det är lyhört. Som jag påpelade vid ett tidigare tillfälle, så har ni ett visst ansvar emot era grannar, när det gäller att styra upp starkt störande ljud tidiga morgnar. Inte bara jag, utan även övriga grannar som kanske vill njuta av en sovmorgon ibland. När man kommer hem och försöker gå in i någon slags sömn efter ett nattskift omkring 07,00, så brukar CIRKUSEN dra igång mittemot mitt sovrum. Man har inte samma djupsömn på förmiddagarna som på natten. Ni har flera alternativ, som att förflytta leken eller se till att det leks med lite mindre bankande och slamrande tidigt på morgonen. Hoppas på ett bättre sammarbete fram igenom, det handlar om sunt BONDFÖRNUFT!   Hälsningar grannen. "

Jag vart så arg när jag läste detta i morse, så nu när jag kom hem från dagis så ringde jag direkt till hyresbolaget och berättade allt, som det ligger till, att vi fått 2 otrevliga brev från honom.
Berättade för henne att jag stängt rummet som vätter mot hans lägenhet och att barnen inte får vara där på hela förmiddagen.
Berättade att barnen leker inga vilda störande lekar på morgonen när de vaknat, att de oftast leker lite i vardagsrummet och tittar på tv.
Berättade att vår dusch ligger vägg i vägg med hans lägenhet, och sa att vi måste ju få duscha.
Köket ligger oxå nära och sa till henne att vi måste ju få vistas i köket, göra frukost osv.

Hon verkade förstående när jag berättade allting. Hon sa att jag gjort det jag kunnat, och att vi måste ju få röra oss som vanligt.
Hon tyckte heller inte att breven verkade så jättetrevliga, och hon sa att hon skulle försöka få tag på honom och prata.

Är han så feg att han måste lägga brev i vårt brevinkast. Fan kom o prata öga mot öga.

Den jäveln rentutsagt har bott i det här jävla huset i 10 år, och jag antar att det inte har bott en barnfamilj här under hela den tiden. Vaka upp för fan, vi lever på 2000-talet nu. Använd öronproppar om du stör dig så!

Stör mig fruktansvärt, när jag vet att barnen inte väsnas som han påstår att de gör.
Samt att vi måste få röra oss i vårt hem. Det är hans problem att han jobbar natt, inte vårt.

Men om det är så jävla störande med våra barn som inte ens leker intill hans rum längre, störs han inte av röjsågen som just nu håller på att väcka hela djurparken utanför? Det är ju frågan det.

Skönt att skriva av sin ilska lite. När Saran är arg, så är hon ARG! Det vet alla i min närhet. Jag ger mig inte när jag vet att det är jag som har rätt!

STÖÖÖÖÖÖRD!!!

Vad tycker ni om allt detta?? Hjälp mig nu!


Kommentarer
Postat av: Anna från Boden

RIKSPUCKO! allt jag har att säga. Hoppas han flyttar & aldrig syns t igen. Nordpoolen skulle nog passa den kråkan :-p



kramar

2009-09-07 @ 10:23:32
URL: http://thelifeofmissjones.blogg.se/
Postat av: Sandra

Men gud vilket pucko!!!

Usch. Bra att du ringde hyresbolaget och att de var förstående. Vad löjligt att hålla på och lämna irriterade lappar.



Hoppas du får stöd och back-up att lösa detta nudå av hyresbolaget.

kram

2009-09-07 @ 20:50:22
URL: http://sandrabergvall.blogg.se/
Postat av: Sandra

Länkade till detta inlägg. Hoppas de är ok :)

om inte, tar jag bort det.

kramen :)

2009-09-07 @ 20:59:16
URL: http://sandrabergvall.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0