Så jobbig provtagning!

Vilken pärs det var vid provtagningen!
För det första så skulle vi vara där 11,30 vi vänta o vänta, men ingen ropa upp oss. Tänkte att de har väll mycket att göra. Men när det gått 1 timma frågade jag om det inte va vår tur snart.
Kvinnan säger då, "joo, jag har sett att ni suttit länge och väntat, men ni hade tid här 10,30"
Vart helt paff. Hur fan kan dom göra så? Ge mig tid 11,30 och skriva i sin dator 10,30. hmm
Efter ett tag fick vi komma in iaf. Fick helt klart den bästa sköterskan!
Hon pratade med Oscar och frågade honom massa saker.
Tog sedan bort emblaplåstren på armarna, och än så länge gick det ok. Bara lite gnäll.

Det fanns ju såklart inga kärl att sticka i! Åh, nu kommer det bli jobbigt, var min första tanke.
De skulle nudå få ut 3 små rör med blod ur hans små fingrar =(
Bara hon tog i hans hand visste han att det var nått på g. Och vid första sticket i fingret kom gallskriket.
Han skrek o skrek o skrek! Vi försökte med allt.
Efter nästan 1 rör var vi tvungna att ta en paus, eftersom han skerk så mycket att han inte ens kunde andas.
Sen var det pået igen.
De fick inte 3 rör, knappt 2. Hon skulle försöka dela upp det så det räckte till 3 rör. Vi kunde inte "plåga" honom mer.
Dom skulle höra av sig om de behövde mer blod.

3 fingrar stack dem i. Stackars lilla Ogge. Det skar verkligen i mitt hjärta!
Han grät o grät, ända tills vi kom ner till knalleland.
Så gick vi in och köpte en leksak. Han valde en liten hund i transportbur, som hade spruta, stetoskop och lite sånna grejjer. Så kunde han ta spruta på hunden =)

Nu har vi kommit hem, ätit, och nu sover de små. Hoppas de kan sova en liten stund till.
Jag ska lägga mig på soffan en stund om de tillåter det =) Jag är helt slut jag med!


Kommentarer
Postat av: maria

anmäl dig till min veckansblogg tävling :)

2009-11-30 @ 17:05:28
URL: http://onetrueflamee.blogg.se/
Postat av: Mollymus - bloggar från Uppsala

Fy vad hemskt :(

Jag känner verkligen igen mig av det där. Jag har en extrem nålfobi som jag precis kommit över (det värsta) och ja, det var precis lika när jag var så liten. Fast det värsta var att jag blev fasthållen =/

Kram!

2009-11-30 @ 17:09:29
URL: http://mollymus.blogg.se/
Postat av: Helena

Stackars lilla Oscar! Krama om honom från mig!

2009-11-30 @ 20:26:38
URL: http://busellasmamma.blogg.se/
Postat av: Sandra

Men fy vad jobbigt. Stackars liten. Finns det något väre än när de gråter sådär och har ont?! Hua!!



Hoppas att blodet räcker så han slipper ta några flera prover..



Kram

2009-12-01 @ 16:21:15
URL: http://sandrabergvall.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0