Metrobloggen - 0901007

Den som spar han har, till födelsedag och jul!



Jag är så otroligt sugen på att sy nu. Men jag har så många ideer att jag vet inte vart jag ska börja. Men skulle oxå behöva massvis med nya tyger för att fullfölja mina ideer. Men just nu rinner det inte över med pengar här hemma, så det blir nog inga tyginköp än på länge.

Vi har både födelsedag och jul framför oss, och om man ska ha råd att köpa det man vill till barnen så får man så snällt spara på pengarna.

Dock förverkligades lite av en dröm igår =)
Köpte en egen tvättmaskin! Att man kan bli så lycklig över en sån tråkig sak. Men för alla som bor i lägenhet på 3e våningen och har gemensam tvättstuga i källaren, + att de har 2 barn eller fler vet vad jag talar om.. Finns ingen möjlighet att jag kan släpa med barnen upp och ner 4 våningar + all dess tvätt. Jag sliter ut mig och känner i kroppen att detta går inte. Alternativet då är att tvätta när Tobbe är hemma. Och det innebär alltid helgerna. Hur kul är det lixom?.. inte nått.

Idag hämtar vi den, och förhoppningsvis kan den kopplas in idag oxå. *håller alla minna tummar*
Vi har 2 knöfulla tvättkorgar med kläder som svämmar över, och barnen har inga kläder alls i sinna lådor.
Tro det eller ej, men jag längter efter att få tvätta!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0