Moderskänslor för en blomma?

Ogge vaknade i går kväll vid 23-tiden och var jättevarm. 40,3°C
Fick i honom en hel mugg med saft och alvedon. Sen somnade han om igen när vi hade läst lite bok,
Han vaknade tydligen 2 ggr inatt.. inget jag hört, måste ha sovit jättehårt. Tobbe var uppe iaf.

Imorse så sov han ända till kl 8. Jösses han brukar vara uppe vid 6, så började bli orolig. Så gick in till honom, och då började han vakna. Och då hade han ingen feber alls, Och har det fortfarande inte. Men helt 100 är han inte för han vill inte äta och han är kinkig.

Jag håller på att trampa ihjäl mig själv här hemma. Jag har inte varit ute sen förra söndagen. Jösses!
Om inte Ogge får feber tills det att Tobbe kommit hem så ska vi följa med honom till gislaved o köpa ett par fälgar till venton. Skulle vara skönt att komma ut.

Nu på morgonen så har jag sytt en till GlamiNa mössa som jag fått beställning på.
Gick snabbt och smidigt utan krångel. Hoppas på en nöjd kund även denna gången.

Igår hittade jag min stackars lilla sankt paula (blomma) helt slö i köksfönstret, den som jämt varit så fin. Kontrollerade den lite och upptäckte att den var avbruten. Antagligen är det Ogge som råkat gjort det. Han brukar sitta på köksbordet och titta ut genom fönstret.
Moderskänslor för en blomma? haha. Men den stackarn. Jag tog med mig den när jag flyttade hemifrån första gången. Och innan det hade den funnits sen jag var liten, kanske långt innan jag fanns?
Jag satte den i ett glas med vatten, får se om den kan lyckas få några rötter. Men jag är väldigt tveksam. *håller tummarna*




Kommentarer
Postat av: Sandra

Tack vännen.. :/ Jag hoppas också de ger sig snart. :(



KRam

2009-03-31 @ 15:25:09
URL: http://sandrabergvall.blogg.se/
Postat av: Sandra

Oj =) så länge har ja nog aldrig lyckats hålla en blomma vid liv ;)



Hoppas den repar sig då :)



Förstår känslan av att bara vara inne. Jag var ju inne ja, från en tisdag kväll tills lördagen därpå. då höll man på att bli lite smått tokig :) haha. Men han blev ju som tur piggare så jag kunde gå ut någon kortare stund den veckan.



Men skönt att febern verkar ge med sig. :)

Hoppas ni blir friska snart nudå.



Kram kram

2009-03-31 @ 20:11:32
URL: http://sandrabergvall.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0