Olika stora barn - Men ändå så normala

Guuu vad det kan skilja på storlek från barn till barn. En del är stora och en del små.
En av dessa små barn som finns är Oscar. Helt Normal, men ändå liten i växten.

Det var just därför jag skrattade när jag läste om den "lilla" killen i denna artikeln.
Han vägde 2800g mer och var 13cm längre än vad Oscar var som Nyfödd.

Såklart är både -Amadeus- (som bebben heter) och Ogge helt normala båda 2. Bara 2 helt olika stora indevider.

Mitt största skratt kom när jag läste hur stor -Amadeus- var på 6 månaders kontrollen.  Nämligen...
10kg och 77 cm. =)
Det roliga i det att på Oscars 2-års kontroll vägde han 11kg och var 78 cm lång.
Iomed det kom jag fram till att Ogge är lika stor som -Amadeus-, hahahaha Fast att det skilde 1,5 år på dem.
Jag kan inte tycka att det är annat än komiskt.

Vad tycker du? ;-P




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0