LilleWill är sjuk

Nu är man någosånär frisk =) det märks, för idag har jag varit i farten, trots att jag har haft ont.(antar att det är av hostan? hmm, ont i mellangärdet och lungorna)
Pallar inte att sitta still mera. Har varit liggandes sen i söndags em. Fy bubblan!
Så idag har jag bäddat rent sängarna, Bytte tillomed spjälskydd hos Wille =) omväxling är uppiggande. Så nu har han blått ist för bege. Vart mysigare till honom.

Sen har jag städat köket och toaletten och plockat upp resväskorna som legat sen i söndags. Sorterat tvätt, tvättkorgen rinner över och vi har inte tvätttid förrän på måndag =/ HATA

LilleWill är sjuk. Tror han har feber för han kändes väldigt varm förut. Han satt med Oscar vid  bordet vid middan, sen fick han sitta kvar medans jag städade i köket. Och stackarn satt och somnade =/ i matstolen.
Va bara att bära in honom till sängen där han somnade om. Ville ju inte böka med honom o ta tempen osv när han va så trött. Så nu sover han igen. Han har sovit massa idag.
Ska ta tempen på honom när han vaknar, sen ska han få en alvedon till läggningen för kvällen om det visar sig att han har feber. Mammas lille skrutt. Inte lätt för de små när de e sjuka. Endast 4 månader gammal och har redan varit förkyld 2 ggr och magsjuk 1.
Det var det BVC sköterskan sa när vi kommit hem från BB. " Räkna inte med att denne lille kille kommer att hålla sig lika frisk som Oscar gjorde" haaha, Nä det är klart som korvspa. Det är ju Ogge som drar hem från dagis.
Tror Oscar höll sig frisk typ till 1 års ålder.
Får se hur Ogge klarar sig nu. Han var ju förkyld utan feber när vi var i Storå, så han kanske inte får detta. Men men... det väntar att se. Håller alla tummarna jag har att Tobbe ska slippa bli liggandes iaf.

Nä, detta duger inte..


Kommentarer
Postat av: Sandra

Jösses va du har varit i farten idag.. Blir alldeles matt när ja läser det ;) Duktig du är. :)

Usch, stackars liten. Nej inte alls att vara liten och sjuk. Hoppas han blir bättre snart.

Kram

2009-03-27 @ 22:07:13
URL: http://sandrabergvall.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0