Oscars brev

Kom just hem från affären... och gissa om jag blev glad när jag fått mail av min lilla älskling =)

"Hej där hemma!  

Ni kan tro där hemma att det har hänt mycket skoj idag.
Dagen började med att jag och mormor följde med morfar och grannen Lennart och hundarna på en morgonpromenad. Sedan käkade vi lite mat, jag hoppade över min sömn för mormor talade om att Jonas flickvän Ann-Sofie och hennes två tjejer Felicia och Cornelia skulle följa med till Nora och ta båten Plaskus ut till Alnön.

Jäklar vad det var spännande och kul hela dagen.
Först fick vi sitta på bryggan och vänta på att båten skulle komma vilken den strax gjorde. Jag var så lycklig att titta ut på vattnet när båten åkte iväg.
När vi kom fram så blev jag salig, där stod en röd fin traktor som jag bara var tvungen att sitta på en stund med tjejerna. Har kommit på att tjejer inte är så dumma att ha med sig på både båttur och upptäkarfärd.  

Vi tittade på tuppar och höns och fyra kaniner. Det fanns ett loppis på ön som vi bara var tvungna att gå igenom.
Sedan gick vi i trollstigen. Jag var så sprallig och glad över allt roligt som fanns där. Traskade bland sten och rötter och skrattade och snubblade, men så kuuul vi hade.  

Vi fikade på ön vi hade fikakorgen med oss lika så bra det då fick vi det vi ville ha magarna. Medans vi väntade på att båten skulle komma tillbaka och hämta oss alla så köpte vi glass mums vad gott... Jag är så glad att tjejerna och deras mamma var med oss denna dag till ön. 
Ikväll ska jag lägga mig tidigare för nu börjar jag känna mig trött efter dagens äventyr.  

Puss och Kram från Oscar"




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0