Jävla tröja!

Halvklar är vad den är.
Denna har inte gort annat än o krångla från första stund.
Berättade ju igår att jag inte fann nån lust när jag hade ritat o klippt ut mönstret.
Igår kväll satt jag saxen i tyget o klippte ut delarna, nålade fast ärmarna o sydde fast dem. När nu detta var gjort inser mitt puckade huvud att jag har sytt med vit tråd! Tänkte inte alls på det! Tyget är lixom vitt på insidan, men eftersom det är mörkt utvändigt och väldigt stretchigt så syns ju den vita lysande tråden genom sömmarna!
Alla ni som sprättat overlock söm vet att det inte är det roligaste, vart så sur o slängde iväg tröjan. haha.

Tog tag i den i dag. Sprättade bort ärmarna och sydde dit dem med mörk tråd.
Sen kom nästa misstag! Varför i helvete syr jag dit ärmarna nu??
Jag ska la för i helvete kanta halsen först!! ÅHHH
Något frustrerad så sprättade jag ännu en gång.
Nålade fast mudden i halsen, och innan jag började sy så insåg jag att på ena sidan har jag satt mudden räta mot aviga, ist för räta mot räta! ååh, bara att ta bort o nåla om!

Sen sydde jag ihop resten...
Nu gör jag nog inte mer på den idag! Hahaha.. o andra sidan är är det bara mudden i ärmarna och nererkanten kvar, sen är den färdig! Men jag slår vad om att nånting kommer gå fel! Jag förstör säkert hela tröjan! hahaha




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0