Familjen Cirkus på Ytterbyvägen!

Haha, kom på detta i helgen när vi satt o prata lite hemma om våra vansinnes bilfärder. haha Man kan ju inte mer än skratta åt våran familj.
Detta hände då den 17 april 2005, Skrev ner allt den 18e i min blogg på lunarstorm. Detta är kopierat därifrån...



Så e det.. fan min familj asså. Va kul vi har det ibland.
Som igår då till exempel.. åå fan att jag inte hade kameran med mig, nu ska ni få höra på min sjuka familj :P

Yapp, allt började med att mamma kom på att vi skulle åka på "älgsväng" (jo, min familj får sånna här ideer ibland, åka ut i skogen o titta om man hittar nån älg o stirra på, haha, ganska kul faktist). Kanske blir så här när man inte bor i stan ;P
Aja, i alla fall, det ända vi såg på vår lilla tripp var ett rådjur, haha.
Vi åkte runt lite här o där mitt ut i skogen på små vägar.. så tillslut sa mamma typ " där åker vi, där va det länge sen jag åkte", o pappa åker där då förståss..

Tillslut så kommer vi fram till en sträcka på vägen som e DÅLIG, haha Extremt jävla dålig, kärllossning o sen va den sönderkörd av timmerbil o skogstraktor..
O lilla Sara säger förståss," pappa där ska du nog inte åka, vi kommer ju köra fast".. haha..

Men nää då, varför lyssna på mig när varken mamma eller pappa gjort som jag sagt hela mitt liv, hahaha, jag brukar faktist ha rätt när jag väl kläcker ur mig nått.
Pappa , rallygalningen själv bara gasa på men den lilla golf-stackaren.. o mycket riktigt, va va det jag sa, hahha, där satt vi i leran.. kom inte loss.. så e det när man lyssanar på sin kloka dotter ;P hahahaha.

Jadå, sen va ju pappa tvungen att gå ut ur bilen o kolla.. o nyfikna Sara också, men jag gick ut på andra sidan om bilen, ahhahaa o där va det mycket mjukare i backen så jag sjönk ner i leran o fassnade med skona.. hahahahhaha!
Jaja, lite skit har väll ingen dött av.

Hur som det var så hängde bilen typ på underredet.. hahahhaa, jo vi kunde ju inte precis komma där ifrån.
Mamma satt i bilen o svor som fan.. Jag tyckte att det va skitkul o Linn bara asgarva! hahaha skadeglädje!
Haha, som tur va så har man telia på telefon, så jag hade ju lite mottagning i urskogen i alla fall.. så jag ringde till brorsan.
Han o Verra va nere i storå o tankade, talade om att vi kört fast o att vi måsta ha draghjälp, haha jaja han bara skratta han me o fråga var vi va.. inte fan visste jag det heller, så han fick prata med pappa, i vilket fall som helst visste inte brorsan riktigt hur man skulle komma dit vi var, men han o Verra åkte i alla fall o hämta rep o sen åkte dom uppåt skogen.
Ringde till honom igen o fråga var dom var, mottagningen asdårlig, fick klättra upp på en stor sten.. haha.. o jag då, inte världens smidigaste person på att förklara vägen som sagt, gapade dit pappa som också klättrade upp på stenen.. haha, mamma o Linn satt bara o skratta i bilen åt oss, dom sa att vi såg ut som 2 apor som stog där o såg dumma ut.. haha, taskigt!
Sen när pappa då skulle klättra ner från stenen höll han på att slå ihäl sig.. hahahha, en gubbe på 60 år uppe o klättrar på höga stenar e nog inge bra, hahaha i alla fall fick Linn o mamma skratta ihäl sig åt honom.. hahaha.

Tillslut så kom hjälpen i alla fall.
haha jodå, kopplade ju ihop bilarna, dom fick stå typ 50-75 meter ifrån o dra, annars skulle dom också ha fastnat i leran, haha, hade ju inte vart så bra.
I alla fall så rörde sig inte bilfan en millimeter.. jag o Linn bara skratta o mamma hon svor.. hahahah.
o så kommer Jag med det förslaget att om man puttar på bilen samtidigt så kommer vi komma lös.. men näää då. tro ni dom lyssna på mig? haha nää klart inte.

Pappa bara " de kommer aldrig att gå, de e inte ens värt ett försök, för bilfan sitter där den sitter"
hahaha,, ja,. dumma dom e. Varför inte lyssna på mig?
När dom stog där o glodde ett bra tag, medan jag var ute i skogen o hitta på en massa stockar o ris, la allt bakom bilen så man skille stå på nått, annars skulle man sjunka ner till öronen.. hahaha.
Så säger jag till hela "cirkusen", att " vafan är det med er, man måste väll göra ett försök, man kan ju inte presis glo bort bilfan därifrån" hahaha.. o jaaaa, ÄNTLIGEN fatta dom att vi kunde göra ett försök med att hjälpa till o putta.. hahaha.

Verra drog med sin bil, pappa satt i golfan o försökte gasa , mamma, Jonas o jag puttade, o Linn kollade på.
O vad tror ni händer? Jo fan såklart att vi kommer loss!!
Varför lysnnar dom inte på mig från början??
Haha, då hade vi inte bahövt stått där så länge!
haha, i alla fall så ramlade mamma omkull i leran, ännu ett gott skratt, medan hon muttra på som bara fan.. hahaha

Jo, så va vi därifrån nu då, o vid detta laget va det mörkt, så då va det bara att åka hemmåt =) Lera typ upp till knänta, men faaan så kul vi hade det där ute i skogen!
Så jädra synd att jag inte hade kameran med mig, skulle skrattat åt de bilderna i flera år framöver, haha.

Så där har ni slutsatsen då!, Familjen Cirkus-Ekstrand på Ytterbyvägen 1.
Roligare familj med så konstiga ideer får man leta efter.
Visst, vi e inte världens finaste, petnoga, fisförnäma familj, vi e lite udda, men va fan gör det, man lever ju bara en gång o visst ska man ha roligt här i livet, det har i alla fall vi haft, Familjen rolig.



Hahaha, fan va jag skrattar åt detta än idag, Jag minns detta som om det vore igår. Jag hör mamma sitta o svära! Hahha o jag hör pappas "det går aaaaldrig!" Hahahah
Jag har länge sagt åt mamma att hon och Rudolf (i sunes jul) är så jävla lika! Hahahhaa
Hoppas att ni fick er ett gått skratt åt familjen Ekstrand =)




Kommentarer
Postat av: malin

Tack!

Tycker det är fint med rosa jag med, även på killar :)

2009-07-07 @ 18:49:20
URL: http://alicesmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0