Olika Prioriteringar

Jag vet inte om man "får" diskutera sådant här, Men de är ju med i TV så det borde man ju "få" ;-)
De har ju själva valt att vara med i tv, så då måste de ju räkna med sådanthär =)
Detta är mina egna tankar och ingen behöver ta vid sig om detta. Men komentera gärna ändå.

Jag pratar på programmet -Familjen Annorlunda- som går på måndagar, kl 20.00 på tv4.
Jag har följt den serien några program nu. Det handlar om 3 olika familjer som har många barn.

Satt och funderade lite igår...
2 av familjerna är riktiga "svenssons", det är de från dalarna, och hon som e konstnär.
Den 3e familjen e lite "finare", De med trillingarna.

Den lite "finare familjen" tycker jag e .. ja jag vet inte nått bra ord för det.
Trillingarna är drygt 2 år o får inte äta själv bara för de kladdar =-o Jag menar vaddå? Kladda? SKA inte barn göra det?
Oscar började äta själv när han va 1 år. Visst va det kladdigt, men de måste ju få undersöka. Det är fortfarande kladd överallt o han e 2 år. Men.. ja.
Dom skulle mata dem så länge ungarna tillät dem att göra det..
Däremot skulle 2åringarna ut på isen o åka skridskor!! =-o  Jag menar 2år ?!?! Kan 2 åringar ens åka skridskor? Svaret är nog Nej hos dom flesta. Dom får inte äta själv, men att åka skridskor sa de göra. Jag kan inte mer än skratta =D
Det är självklart att alla uppfostrar sina barn som dom själv vill, Jag tycker bara att det är så roligt.
Haha, skulle då aldrig få för mig att ställa Oscar på ett par skridskor. Haha.

Som sagt är detta mina egna tankar. Som sagt får alla bilda sig en egen uppfattning av det hela =)

Säg gärna vad du tänker och tycker =)


Kommentarer
Postat av: Larschan

Man lär ju sig genom att prova! Kladd hör till och är någonting som man får acceptera...

2009-02-24 @ 12:34:57
URL: http://larschanekstrom.blogspot.com/
Postat av: Sandra

Det är ju genom kladd/klet/smuts som de lär sig. Man lär sig inget genom livet genom att vara porslinsdockor..



De måste ju få pröva sig fram, så de lär sig =)



Tycker jag iaf :)

2009-02-24 @ 18:13:45
URL: http://sandrabergvall.blogg.se/
Postat av: Helena

Marika o jag pratade om det vi med. 2 år o har inte ätit själv?! När man är två år brukar man ju inte ens vilja bli matad längre. Och man lär sig ju att äta genom att kladda. Konstigt hur en del har det... :)

2009-02-25 @ 14:50:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0