Ja... Nu är det VÅR!

Nu har jag varit tråkig här, ingenting i bloggen på hela dagen igår, berodde ju då på att jag inte var hemma, och på kvällen orkade jag helt enkelt inte. Men ska berätta lite vad som hänt den senaste tiden iaf =)

I förrgår em kom Tobbes föräldrar hit.. stannade över natten. De skulle vara barnvakt igår =) det är vi inte bortskämda med. Sagt som var så bar det iväg till Elmia vid 9-tiden. Mötte upp Kroll på statoil. Ganska bra med folk på Elmia, men det funkade, hade dock inte velat ha barnen med mig.
Vi var där några timmar, på vägen hem stannade vi i ulricehamn på sibylla och käka burgare =)
När Tobbes föräldrar åkt hem på kvällen badade vi pojkarna och la dom. Sen satt vi på balkongen ett tag och bara njöt i solen. Sen blev det Tv. Fick massage av älsklingen innan vi somnade, jo tjohejsan, faaaaaan va skönt och välgörande det var! Tvärsomnade som en stock.

Idag vaknade vi före kl 6. Jag hade gärna sovit till 10, men det vill inte våra söta pojkar.
Efter frukost och så vidare ställde jag mig och bakade lite... och efter det så satt jag igång med att putsa fönster. Fan va drygt! Men fatta hur skitiga de var! De blev inte tvättade vär vi flyttade in, och vi har bott här i över 1 år.. jösses! Men jag orkade helt enkelt inte när jag var gravid.
Tog 5 av fönsterna på morgonen, innan solen hunnit runt knuten. Vill ju lixom inte putsa i solljus, snacka om flammigt!
Men nu ser vi ut igen! Kan inte sluta titta på dem =) Haha, fasen vilken skillnad.
Bytte även gardiner i gästrum och sovrum. Vita fina. mmm Nu är det vår =)

Vid 14 -tiden så gick vi ut. Gick bort genom campingen och upp mot björbo. Så mysigt. Hade med oss fika.
Muffins, kakor, påskgodis, och saft =)
Tog en massa fina bilder och filmer på Ogge. Det ver riktigt skönt att komma ut.
Hittade massa vitsippor och ett par tussilago, såg humlor och citronfjärilar och fåglarna kvittrade... ja NU ÄR DET VÅR!

Var ute ett par tre timmar. Väl hemma satt jag igång med de resterande 4 fönstrena, för vid detta laget var solen runt knuten och borta från dem. Blev nya gardiner även i Ogges rum och i vardagsrummet.

Och nu har jag äntligen fått sätta mig ner ett par minuter, men strax är det dags att lägga barn, sen ska vi fixa iordning nått mysigt att äta, Tobbe och jag.

Bilder från Elmia, och bilder från utflykten kommer i separata inlägg senare ikväll....

På återseende... och.. GLAD PÅSK! Hoppas att ni har det bra, och att ni har lika fint väder som vi.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0