Lekparken

Igår när Tobbe kommit hem från jobbet så gick vi till lekparken.
Har ju försökt utforska området lite mer och mer eftersom jag inte gillar de 2 lekplatserna som ligger nära.
Dels gillar jag inte rutschkanorna. De är inte möjligt för Ogge att ta sig upp själv. Antar att de är mer för större barn.
Sen gillar jag inte att det är så mycket utlänningar där. De har ingen respekt alls för vad man säger till dem.
 Jag menar detta hände i höstas:

"Det var liv och rörelse.
Det finns en stooooor sandlåda och min son på 1,5 år satt o grävde lite.
Sprang runt 2 st större invandrar-pojkar (kanske i 5-6års åldern) o jagade varandra i parken.
Sen började de springa runt i sandlådan. Jag sa ingenting eftersom de inte va nära min son då.
Sen började de komma närmare o närmare, Man såg att de var på jävelskap de höll på, för de höll koll på mig och sambon hela tiden.
Sen trampade de sönder sonens sandkakor han åstakommit, trampade på hans leksaker och sprang nästan på honom, o bara hånskrattade.
Jag sa åt dem att inte springa så nära, han är bara bebis.. De gick iväg 2 minuter, sen började dom igen.
Ville inte gå därifrån. Min son har ju lika stor rätt att leka där som någon annan har.
Deras 2 morsor bara satt o glodde. De gjorde ingenting fast att de såg vad de höll på med och att jag sa åt dom flera gånger. Vet inte om de förstod svenska än gång. Det slutade med att vi gick därifrån"

Och nej, Jag är inte Rasist! men jag blir jävlligt förbannad när sånt här händer.

Jaja, åter till ämnet så hittade vi på ett par bra små lekplatser nedåt campingen.
Mycket bra!

Idag ska vi till djurparken =D Premiär för oss i år. Ska bli mycket kul.
Vi har dock så jädra långt dit! *asg* tar i princip 5 minuter att gå! Hahahaha. Känner fan lukten av elefantskit utanför dörren =P hahaha
Ska bli kul iaf. Och det tycker nog Ogge med.


LilleWill glad =) Kollar på Ogge när han leker och längtar nog till han kan vara med.



Kommentarer
Postat av: Sandra

Haha ja man måste ju försöka ibland :) Men du tog ju å städa när tobbe skulle komma hem ;) Ja de e skönt att ha såna dagar med.



Åhå, man skulle ha haft någon kunnig som kunde göra desamma för mig i närheten. :) För de verkar himla roligt. Men avancerat.



Hoppas ni får de fint på djurparken idag :)

Kram

2009-04-18 @ 09:53:05
URL: http://sandrabergvall.blogg.se/
Postat av: Sandra

De va väldans trevligt =) O gott me grillat!! :D längtar till våren kommer ordentligt och sommaren :)



haha ja men de e inte fy skam de :) Hade ni trevligt idag?



Kramen

2009-04-18 @ 22:12:03
URL: http://sandrabergvall.blogg.se/
Postat av: Sandra

Va härligt =) här har inte djurparken öppnat än. Är väl för "kallt" än.. inte säsong me andra ord. Men ska bli kul att fara dit sen när dom öppnar. Edvin älskar djuren :)



Va tyckte wille då ? :) första gången för honom ju :)

2009-04-19 @ 12:54:39
URL: http://sandrabergvall.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0