Hur gick det sedan?



På vårdcentralen i Onsdags.
När vi väl fick komma dit Efter många om och men.

William kutade runt som en liten iller där inne. Snacka om hyperaktiv.
Läkaren var lite spydig i början, och sa något i stil med att det inte finns någon medicin mot förkylning.

Sen tinade hon upp och började prata till mig som en normal människa och inte som jag skulle varit korkad.
Hon frågade en massa om vad jag provat med för mediciner och när jag gett dessa, mm. mm
Hon lyssnade på dem, kollade öron och hals.

Tillsist sa hon att vi Självklart skulle ha något mot denna hostan som inte ville komma upp över huvud taget.
Tack!

Vi fick utskrivet bricanyl, som vi kunde ta ut en extra gång på, så vi skulle slippa söka hjälp om vi behöver mera. Snällt!

Sagt som var. Barnen hostade på kvällen i ända, och fick bricanyl innan de somnade för natten.
Och det var så otroligt skönt att få sova!
Vi sov hela natten och barnen vaknade som de brukar vid 6-7 tiden.
Inte en enda gång de var vakna under natten!

Nu är de mycket bättre.
Så mycket slit för att få lite natts sömn.




Kommentarer
Postat av: Sandra

Tack vad snäll du är :)

Synd att du bor så långt bort. Annars hade jag gärna kommit och gett dig en sån timme :)



Kramar

2011-01-07 @ 15:44:55
URL: http://sandrabergvall.blogg.se/
Postat av: Sandra

Vilken tur att ni äntligen fick hjälp. De e ju för sjuttan vansinnigt att man ska behöva strida så mycket för att få den hjälp man är rätt till.



Det funkar inte att inte få sova på flera veckors tid, varken för barn eller vuxna. De borde de inse.

2011-01-07 @ 15:45:48
URL: http://sandrabergvall.blogg.se/
Postat av: Sandra

Ja usch och fy. :( De e tur de gick så bra ändå.

Tack, hoppas jag med.

Så lätt de blir deppig annars.



Men jag hoppas de går bra. Mamma skulle åka dit imorgon och laga upp en massa mat så de skulle ha färdigt i portioner så hon slipper tänka på matlagning.



Kram

2011-01-07 @ 15:48:23
URL: http://sandrabergvall.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0