Efter många om och men

Då ska vi äntligen få komma till Vårdcentralen!

Men det var efter många om och men med sköterskan i telefonen. Det hade varit kul att spela in det.

Hon ville verkligen inte ge oss någon hjälp.
Hon menade på att det var ju inget, att ha hostat tills man kräks i 2 veckor.
Fick till svar att det är ju sådana förkylningstider nu.
Berättade för henne att det inte funkade att sova 1-2 timmar per natt när man har ett heltidsjobb att sköta.
Då sa hon att det INTE finns något annat än Mollipect att ge, och eftersom att vi redan hade provat med det så fanns det inget att göra.

Blev väldigt irriterad på henne och snäste, att det var ju konstigt eftersom vi har fått Bricanyl utskrivet för hosta förut.
Då gick hon i i datorn och så sa hon nått i stil med. "Ja jag ser nu att ni har fått det, i januari."

Jaaa, i januari förra året ja! Det är ju liksom slut!

Då försökte hon nått i stil med "Ja, men jag tror inte att läkarna skriver ut bara via telefonkontakt när det gäller sånna små barn"

Vid det här stadiet kokade jag innuti
Sa till henne att det hade jag inte väntat mig heller. Jag kommer gärna dit med mina barn om du bara kan ge mig en tid.

Tillslut fick jag en tid kl 11 idag.
Att det ska krävas sån jävla ansträngning bara för att få komma till doktorn med sinna sjuka barn.
Det är ju sjukt.


Kommentarer
Postat av: Emma Viklund

Sv: Jo, men precis :) Det tycker jag är bra tider... Så idag hoppas jag Viggo somnar runt 11-12, och att vi kommer in i dom rutinerna dagligen.



Ja, kvällstid vill jag verkligen ha, känns viktigt för mig :) Kunna se tv/film/sitta vid datorn eller hinna med saker som behövs göras i hemmet osv :)

2011-01-05 @ 10:04:21
URL: http://emmashjartan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0