Shopping

Vi tog som sagt en vända förbi barnvagnscentralen på vägen från BM.
Det som stod på inköpslistan var böstvårtskräm.
Givetvis råkade det slinka med ett par saker till. Men inget "onödigt", om det nu finns något som är onödigt till bebis?



Det var en liten filt och en näsfrida som fick följa med oxå.
Kom på när jag satt och skrev packningen till BB listan att vi inte har någon gosig liten filt till Junie. Denna var lagom tunn, fin och jättemjuk. Perfekt!
En näsfrida har varit på inköpslistan ända sedan Oscar var bebis (bara 4½år) Och äntligen finns nu en i vår ägo. Känns väldigt nödvändigt med vintern på intågande och 2 snoriga dagisungar som kan smitta lillasyster.
Bröstvårtskrämen fick bli den från medela. Har hört gott om den.

Blev en runda inne på knalleland som snabbast med. Jag var ute efter en mindre resväska eller bag.
Ännu en sak jag kom på när jag skrev BB listan, - Våran väska har gått sönder så jag har inget att packa i.
Tyvärr hittade jag ingen bra väska.
När jag kom hem googlade jag lite och fick fram att rusta ska ha till bra pris. Blir att kolla där i morgon.

Trots detta kom jag inte tomhänt hem från knalleland.
Barnen och jag var bara tvugna att slinka in snabbt på kappahl. För barnens del var det mest rulltrappan som lockade. Att det kan vara så kul?!
Men denna fick följa med därifrån.



Detta är ingen ovanlig syn i mammabloggarna just nu. De flesta verkar ha investerat en till sin bebis garderob.
Och nu även jag! Den är underbar!
Jag valde att köpa strl 62, den ser lite stor ut. Men jag tänkte att man kan ju ha den som en jättetunn overall uppe på body och byxor nu i början när man ska ut med vagnen. Blir lite varmt med overallen vi har!
Ännu ett plus är ju att hon kommer kunna ha den längre eftersom den är stor.

Mötte även en jätte trevlig tjej på storknallen, som läser min blogg.
Jättekul att hälsa på dig! Kommentera gärna något så kanske vi kan ta  kontakten via FB eller mail?
Vi kommer ju ha bebisar som det inte är så stor åldersskillnad på. KUL!




Kommentarer
Postat av: ★ Katta- Mamma till Bell, Melvin & Nova ★

sv: tack så mycket :) Din blogg är me jätte mysig. Å denna dress kolla jag på till våran tjej igår , men tog den aldrig vilket jag ångrar idag. Så det får nog bli en tur till affären igen :))

2011-09-09 @ 18:57:19
URL: http://kattaaa.blogg.se/
Postat av: Fia - mamma till Lucas

Vilken söt filt :) Och "overallen" va jättesnygg, älskar stjärnor :P



Sv: Tack! Ja såna dagar är helt underbara :) Och där uppe på Emaus är det superhärligt!! Hästar att rida på, en stor lekplats, kaniner & getter att klappa och skog att leka i runt om :)



Kramar

2011-09-09 @ 19:32:35
URL: http://aije.blogg.se/
Postat av: Stina

Fin filt. Näsfrida är jätte bra. Kram

2011-09-09 @ 19:38:54
URL: http://www.buddhas5.wordpress.com
Postat av: Melanie

Sv: hihi jag tänkte nästan det, att du menade att det var lite :)



Åh näsfrida klarat man sig inte utan! vi hade användning av droppar och sug samma dag som vi kom hem från sjukhuset med skruttan. Så det är allt en bra sak att ha hemma.



Vilken söt dress, är det en sån onepiece? Det är det jag säger, dom är söta och bra på ungar - men vuxna ser ju ut som stora bebisar i dom, jag förstår verkligen inte hur det kunde bli mode?! haha, men det är jag det;)



ha nu en riktigt härlig kväll fina du!

2011-09-09 @ 19:40:17
URL: http://enlitendelavmig.blogg.se/
Postat av: frida

Ja de känns ju inte som han kan växa ur st 86 till våren så fort? Han kan ju ha endel 68 fortfarande, så då får han fan äta rejält ifall han ska växa ur 86 så fort haha :P



Nee han verkar ju va helt puckad!! Tror du inte gubben ringer halv 5 å säger att han kommer nu?! Precis när vi tänkte dra ut.. åh va irriterad ja blev.. å sen stannar han typ i 5 min å slänger på lite spackel i taket som han säger att han måste göra imon oxå (ifall han hinner??!!) å sen måla klart nästa vecka.. hur lång tid ska de ta å måla ett jäkla hall tak:S



Åh va söta våra små kommer va i sina små dressar hihi =)

Synd att vi inte oxå sprang på er i knalle.. vi va ju oxå där en sväng idag :)



Kramar!!

2011-09-09 @ 21:04:20
URL: http://fritte.blogg.se/
Postat av: Therese

Vilken söt filt! Filtar gick åt som smör på BB kommer jag ihåg, i alla fall för oss!

Heldressen har jag sett att många har köpt, den är jättefin! Jag gillar KappAhls barnkläder, köpte en regnoverall till Molly därifrån igår som verkar jättebra!

Kram

2011-09-09 @ 21:04:27
URL: http://thereseslivochvardag.blogg.se/
Postat av: Maria

Åh det är alldeles för lätt att shoppa en massa fina saker till sin bebis! :) den där dressen var fantastiskt gullig!! :)

2011-09-09 @ 22:13:40
URL: http://msomimaria.blogspot.com
Postat av: Mamma till William och prinsessan i magen

Godmorgon snäckan...Vilka fin inköp..Vist är det skoj att kunna titta på ljus rosa saker till sitt barn,,,man är så van vid att köpa blått och blått..hihi..

Men ditt andra barn var din bebis då med inte fixerad vid sista tiden eller ruckbart huvud? Ha en fin lördag..kram

2011-09-10 @ 08:25:01
URL: http://blondis81.blogg.se/
Postat av: Fröken M

Godkväll fining !!! Vilken underbar overall - vet du vilken största storleken är ?? Jag älskar heldräkter men det var länge sedan jag hittade en om passar Viggo ( och jag är mot c's vilja riktigt sugen på att köpa n onepiece till mig själv... ) kramar

2011-09-10 @ 20:16:19
URL: http://frokenmela.se
Postat av: Sandra

Den är verkligen jättefin! :)

2011-09-11 @ 20:13:32
URL: http://shabbychicme.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0