Navel och amningen


Jullsan sussar gott i vagnen

Idag är den lilla söta 10 dagar gammal. Så fort tiden går.
Allt fungerar så fint med snuttan. Idag lossnade naveln *äckelpeckel*. Skönt att den är borta. Blir skönt när den läker. Gillar det inte alls.

Amningen fungerar såå bra! Jag har kört med amningsnapp och lite flaska fram till igår. Då beslutade jag mig för att börja köra på utan amningsnappen, då mina bröst nu är helt läkta.
Hon fick rätt tag med en gång, och det var inga problem utan nappen.
Så hela gårdagen, natten och idag har vi ammat "normalt" utan napp på. Hon äter mycket snabbare. Nöjer sig oftast med att äta i ca 10-15 minuter.
Tiden mellan måltiderna är lite olika. Sover hon brukar hon få sova upp till 4h innan jag väcker henne. Ibland går det bara 1½ - 2 timmar och hon är vrålhungrig igen.

Det känns så skönt. Och hoppas verkligen att det kommer fortsätta att fungera. Detta var ju en av mina önskningar med denna bebistid, att amningen skulle fungera. Eftersom den inte gjort det med killarna.

Kommentarer
Postat av: i min lilla lilla värld

När amningen fungerar så fungerar det mesta. Vad skönt för Er

2011-10-25 @ 12:55:27
URL: http://saratilling.se
Postat av: I

Här slukar maten också mycket pengar. För oss är det oundvikligt eftersom vi vill äta nyttigt och så miljövänligt som möjligt. Och dessutom gott :)



Vad skönt att amningen fungerar så bra. Med mina små har det krånglat mycket. Den stora tog ett par veckor innan hen fattade grejen (vid det laget hade sjukvården rekommenderat mig att sluta), men sen helammades han 6 månader och delammades ytterliggare 7,5 månader. Den lilla sondades i början, och använde sen amningsnapp i nästan ett halvår. Nu ammar hen mer än gärna, trots att hen blir 1,5 år snart. För dig låter det ju som om du har möjligheten att själv välja hur länge du vill amma den här gången. Härligt!

2011-10-25 @ 13:17:23
URL: http://casalinga.blogg.se/
Postat av: Malin

va härligt att amningen funkar så bra nu!!!

med 1an funkade det inte alls, dels så fick han ju inget tag o dels så hade jag så stor blodförlust att mjölken inte kom förrän efter 5 dygn o efter blodtransfusion då.. då var den märkligt blaaaaskig och stank järn (hade fått järndropp oxå hehe)..fick inte ens en amningsnapp på bb att prova med.. så gav upp efter 3 dygn av ideliga försök.. men men så kan det vara..



med 2an ville jag inte ens försöka, vilket jag ff ångrar.. men men vad göra!:)

om vi får en 3a någon gång så ska jag absolut FÖRSÖKA har jag lovat mig själv!:))o då ska jag def köpa en amningsnapp INNAN förlossn :)



Åh blir nästan bebissugen här! men vi väntar.. :D haha .. tur att du nyss har fått så man kan sitta här o titta i din blogg och bebissukta!:)

kram!

2011-10-25 @ 13:28:42
URL: http://malin83s.blogspot.com
Postat av: Maria Hirvonen

Jisses vad tiden går fort.

Skönt att de små är här nu! Njut av livet.

Fina bilder du tar!

2011-10-25 @ 14:39:37
Postat av: Mamma till William och Wilma

God eftermiddag snäckan.Skönt att amningen funkar jätte bra för dig...Här matar jag per flaska o har gjort sedan första dagen o det funkar jätte bra & här är det med olika tider mellan matningearna..man ger när det är dax o hungern ställs in..

Söt bild..Ha en fin höst tisdag.kram kram

2011-10-25 @ 15:29:28
URL: http://blondis81.blogg.se/
Postat av: joanna- att leva med Aspergers syndrom!

Hej jag heter Joanna och är 23 men när jag var 14 år fick jag diagnosen Aspergers syndrom och nu bloggar jag öppenhjärtat om mitt liv med diagnosen för att samhället ska få mer insikt och förståelse för hur det är att leva med ett dolt funktionshinder och att alla är lika värda vilken bakgrund man än har:)

Så kolla gärna in min blogg:)

2011-10-25 @ 15:52:37
URL: http://domkallarmighannes.com
Postat av: Anna-mamma till Vincent

Ja tiden går fort men ändå så känner jag att man hinner med:). Fina bebis. Det är så härligt när dem ligger och sover i vagnen, det gör inte Vincent så ofta längre. Just i nu har han sovit i en timme och jag är så tacksam eftersom det sällan händer att han sover mer än en halvtimme numera.



Vad skönt att amningen fungerar. Det är min önskan och mål nästa gång också! Kram

2011-10-25 @ 15:59:53
URL: http://frokenstockholmare.blogspot.com
Postat av: Cissi

vad skönt att amningen funkar så bra!

2011-10-25 @ 16:12:40
URL: http://cissiochkampenomlyxen.blogg.se/
Postat av: Melanie

Vad skönt att det fungerar så bra, och att det blev som du ville denna gången. Själv har jag tagit beslutet att inte ens prova denna gången, utan det är flaska direkt som gäller. Efter pärsen med Moa, så har jag bara rena skräckupplevelser när det kommer till ammning, tyvärr.

Vet att det kan gå bra/bättre denna gången, men jag vill inte ens försöka.

2011-10-26 @ 07:35:54
URL: http://enlitendelavmig.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0