Det där kroppsliga!

Just nu känner man sig ju så stor och otymplig. Ändå har jag inte gått upp mer än 4 kg än så länge.
Med Oscar gick jag upp runt 11-12kg och med William 9 kg. Så jag lägger inte på mig så mycket mer än en mage, och lite fett på lår och rumpa.

Men eftersom min kropp inte är van vid att väga så mycket är det ändå påfrestande. Mycket pga att jag är otränad oxå skulle jag tro. Får ju ont i skinkorna och hela häcken domnar, var jag än sitter. Jo, tillochmed i soffan!

Jag är (var) ändå väldigt nöjd med min kropp efter två graviditeter. Relativt slank, och inga bristningar.
Folk undrar var de två ungarna legat och tycket att jag är såå lyckligt lottad.
Jag är faktiskt lite trött på sådana kommentarer måste jag erkänna. Visst att man går upp lite i vikt under graviditeten jämfört med många andra. Men man måste ju efteråt ändå kämpa för att få tillbaka den någorlunda snygga kroppen som man hade innan. Man kan lixom inte bara sitta på soffan, vilket många verkar tro att man gör.
Nej, jag har faktiskt kämpat. Ut och röra på sig, lägg om kosten. Ist för att ta bilen till dagis, GÅ.

Just nu längtar jag faktiskt efter att få återgå till MIN kropp. Känner mig som en flodhäst, och inga kläder passar längre. Vill inte köpa på mig mer kläder nu när det bara är 10 veckor kvar. Så jag går i mina gamla trasor.


Så här såg jag ut FÖRE både mina barn



Detta är efter 2 barn. Oscar nästan 3 år, och William 1 år



Förra sommaren, 1 år sedan


I vintras, December. Vi ska på julfest. Detta är typ månaden innan Junie kom in  magen


Detta är från min sida givetvis fåfänga. Jag klarar helt enkelt inte av att väga så mycket mera än vad jag är van vid att göra. Gillar att ha den vanliga storleken på mina kläder och direkt jag känner att jag börjar lägga på mig gör jag något åt det.
Utöver utseendet så mår jag bäst av att se ut så här. Jag har mer ork, och jag är piggare. Orkar hänga med i barnens tempo på leklandet osv osv.

( jag vill understryka att detta är mina ideal med min egna kropp. Jag tycker att man ska få se ut hur man vill! Ingen har rätten att säga något annat om någon annans kropp. Acceptera alla för hur de är och döm inte efter utseendet!)


Kommentarer
Postat av: Anna-mamma till Vincent

Men du är ännu vackrare efter två barn!:) Jag har mailat dig nu! Kram

2011-07-31 @ 19:02:31
URL: http://frokenstockholmare.blogspot.com
Postat av: Erika - Väntan på Bebis

Vad fin du är gumman!

Tack för dina värmande ord. Betyder som sagt oerhört mycket för mig. <3



Nu ska jag ta mig ett fotbad och käka pizza med sambon. Imorrn börjar han jobba igen. :( fyyyy! Förstår inte hur jag ska klara det själv..(att ta hand om två busfrön när jag mår som jag gör).



kramar

2011-07-31 @ 20:04:14
URL: http://erikaaaas.webblogg.se/
Postat av: Sanna

du kommer att bli lite smärt efter detta barn också ska du se =)

2011-07-31 @ 20:16:38
URL: http://moonzanna.se
Postat av: i min lilla lilla värld

Jag förstår att du längtar efter din kropp. Jag börjar känna detsamma. Skönt att du inte gått upp mer än 4 kilo. Då kan du inte vara stor? Jag har gått upp sammanlagt 7 nu =)

2011-07-31 @ 21:57:28
URL: http://saratilling.se
Postat av: Mamma till William och bebis i magen

God kväll pinglan.Ja man längtar tillbax till sin vanliga kropp nu..Men inte lång tid kvar nu .Ha en skön kväll söta.kram kram

2011-07-31 @ 22:22:18
URL: http://blondis81.blogg.se/
Postat av: Rebecca - TÄVLING I BLOGGEN

Gud vad fin du är :)

2011-08-01 @ 16:20:40
URL: http://rebeccaarehn.blogg.se/
Postat av: Sandra

Vet precis vad du menar, är likadan själv.

gud du ser så bra ut vännen. :) Förstår att många är avundsjuk på din kropp. Jag är det.

Här snackar vi HOT MAMA!!! :-D



Du kommer få tillbaka kroppen igen sen också efter lilla Junie, eftersom du vill det :)



Kramar

2011-08-01 @ 16:32:34
URL: http://sandrabergvall.blogg.se/
Postat av: papis

ja man får ju räkna me lite förändringar när man fött barn

2011-08-01 @ 19:42:57
URL: http://www.papis.se
Postat av: Fröken M

Du är lika vaker nu ( och då ) som innan du fick barn !! Men jag håller med dig ! Jag ville inte heller vara "gravid tjock" när viggo väl var ute... alla kilona såg jag till att göra mig av med fortare än kvickt och nu väger jag faktiskt mindre än innan V och är Supernöjd !! ;)

Ha en härlig dag ! kram

2011-08-02 @ 09:17:59
URL: http://frokenmela.se
Postat av: Camilla

Snygg!! Vart är linnet ifrån på sista bilden?! Jättefint;)

2011-08-03 @ 19:27:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0