77 dagar idag

Svullna ben och fötter. Lågt blodtryck. Lågt blodvärde. Foglossning. Och en flicka i magen som älskar att sparka på mina revben. Magen är såå tung och det är svårt att andas eftersom hon trycker på lungorna. Summa summarum av min graviditet just nu.

Jag har det ärligt talat ganska jobbigt. Och jag orkar inte med några längre turer.
Efter att mamma och jag varit i skogen en stund i måndags var jag färdig inombords. Men jag vill ju inte bara sitta. Jag älskar att hitta på saker och har sällan ro att bara sitta hemma.

På tisdag bär det av till Öland. Vi får helt enkelt ta det lilla lugna. Men jag kan garantera att jag kommer vara helt slut.

Pysslar på här hemma inför hennes ankomst.
De flesta av kläderna är tvättade, utom de nyast inköpta. Hennes sovplats är påbörjad, men väntar på en madrass och ett spjälskydd, samt att bli ibäddad och ställd på plats här hemma.
Måste inhandla tvättlappar och blöjor. Samt frottétvättlappar.
Vagnen ska göras till liggvagn, men det är ingen brådska och kan lika gärna göras när hon är här.
Jag har inhandlat ett bröstpump. Måste inhandla amingsnappar.

Det är en hel del att göra innan hon kommer. Måste dessutom skriva en packlista om vad som ska med i väskan till förlossningen, både till mig jag Junie.

I morgon går jag in i vecka 30. Jag har idag 77 dagar kvar till förlossningen. Även om jag hoppas att hon kommer enligt SM istället för ultraljuds datumet.

Min sista kontroll hos BM såg ut såhär.

Vecka 29 (28+0)
Sf mått: 27 cm
Blodtryck: 95/60
Järnvärde: 109 (på tok för lågt!)
Hjärtslag: 148 slag/minut



Kommentarer
Postat av: Fia - mamma till Lucas

Hej!



Har tittat in här några gånger nu och jag måste bara säga att du har en väldigt fin blogg!



Kram Sofia

2011-07-28 @ 11:53:33
URL: http://aije.blogg.se/
Postat av: i min lilla lilla värld

Jag lider med dig. Jag tänkte faktiskt innan idag på vilken jäkla drömgraviditet jag går igenom denna gång. Har verkligen haft tur och uppskattar det till tusen

2011-07-28 @ 14:15:01
URL: http://saratilling.se
Postat av: Nathalie

Du är så fin så.:) Men känner igen det du skriver är i vecka 31 med tvåan man har inte ork till mycket.. Men mysigt är det att fixa o dona innan den lille kommer!

2011-07-28 @ 14:22:42
Postat av: Maria - med bebis i magen ☆

inte långt kvar! :)

2011-07-28 @ 15:14:48
URL: http://fashionstars.blogg.se/
Postat av: Fröken M

Jag förstår att det börjar bli tungt och lite jobbigt nu i värmen, men jiiises va du är vacker :) Kram

2011-07-28 @ 19:07:37
URL: http://frokenmela.se
Postat av: Malin

håller med fröken M, du är strålande vacker!! det bara LYSER om dig!!!!!

såååå avis! jag såg ut som en död sjöko med båda mina pojkar.. HAHA!;)

kramis

/malin

ps: hoppas ni får en härlig helg!

2011-07-29 @ 19:37:07
URL: http://malin83s.blogspot.com
Postat av: Carolina-mamma till småprinsarna

Hänger efter lite här i bloggvärlden :) Min blogg är inte lika aktiv som är lika med flera inlägg per dag nu i sommartider märker jag :) Hinner inte med att läsa bloggar heller så jag får följa upp lite eftersom ! Men du ser lika fräsch och vacker ut stumpan :) Och vad duktig du är på att sy och dona!! Tänk så kul att ha saker man gjort alldeles själv.. Kram på dig

2011-07-30 @ 22:01:12
URL: http://carolinamedfamilj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0