Nu dör mitt barn!!

De 2 senaste inläggen var tidsinställda. Ni kan inte i er fantasi föreställa er vilket drama som egentligen utspelade sig på Kvarnvägen i Gemla.

Klockan var strax före kl 17.
William hade sovit. Hade just hämtat honom. Kände att han var lite varm och tänkte ge honom alvedon. Men ville att han skulle vakna till lite först, så jag satte mig i fotöljen framför tvn med honom. Vi satt och pratade och tittade på tvn.

Rätt som det var stelnade William till. Jag trodde han blev rädd. Men han vart stelare.. tog upp honom och pratade med honom, men han slutade inte. Han var stel som en pinne och ögonen vände sig uppåt och bakåt i huvudet på honom. Jag kommer inte ihåg vad jag gjorde här. Har ett svagt minne av att jag skakade honom och bara skrek "WILLIAM!! WILLIAM!!!"
Bengt-Olof (svärfar) tog honom och sprang ut i köket. Jag sprang efter jag bara skerk allt jag hade.. "WILLIAM!!!"
B-O  la ner honom på mattan mitt i köket. William var fortfarande helt stel och okontaktbar med ögonen helt bakåtvända. Det kom slem ur munnen och William började bli blå. (här under tiden ringer Tobbe 112)
William slutar andas och blir mer och mer blå. Jag skriker allt jag har "WILLIAM!!! HAN DÖR!! HAN DÖR!!!"
Allt är helt uppochner! Jag mins allt bara i ren panik som ett töcken. Allt jag bara tänker hela tiden är att NU DÖR MITT BARN!

Någonstans här kommer Lena (svärmor) och Oscar in. De har varit vid affären.
Jag skriker att hon måste ta Oscar här ifrån. Jag vill inte att han ska se när jag är så chockad och förstörd.
Jag tror vi ger William hjärt och lung räddning ett tag.. Han börjar andas oregelbundet.
Vi lägger honom i sidoläge. Han andas. Dregglet rinner och William stänger ögonen. Han sover.
Tårarna sprutar om mig och jag skakar i hela kroppen.
Allt jag lyssnar efter är Williams andetag och sirenerna från ambulansen som är påväg. Hör inget annat.
Jag ropar på Oscar och Lena. Oscar undrar varför mamma är ledssen. Berättar att William är lite sjuk och att ambulansen ska komma.
Äntligen, efter en tid som känns som et timma hör jag ambulansens tutande på håll. ÄNTLIGEN!
Kommer 2 ambulanser. De kontrollerar febern och syresättningen i blodet. William kvicknar till i 2 sekunder och letar reda på mig. Tar upp honom och han fallar bort i sömn igen.. Hans armar börjar rycka lite och ambulanspersonalen börjar leta efter ett kärl att sätta en infart i. William blir ledsen av att de sticker honom i armen.
Äntligen! Mitt barn skriker!
De får inte in någon infart och ger upp då ryckningarna i armarna slutar.

Vi får åka med in till sjukhuset. Tobbe åker efter i bilen.
William är utmattad och sover på min mage.
Vi får komma in på barnakuten. Han har 38 grades feber.


William sover och sover medans vi väntar på läkaren.
Han undersöks och prover tas på honom.

Antagligen har han fått en feberkramp.
Allt efter som timmarna går så piggnar han till. Mamman är glad. Mitt barn! Mitt barn!! Han lever! Han börjar bli sig själv!
Vi får lite fika.
Vi får kramplösande medicin med oss hem om det skulle hända igen.

Jag greps av panik. Jag visste ingenting. Jag bra skrk och skrek. Tåratna sprutade. Jag skakade. Jag var helt säker på att William dör. Mitt barn dör!

Nu ligger han och sover.
Frågan är om jag kommer sova?!?!

Det här var värsta dagen i mitt liv. MITT BARN ÄR INTE DÖD! HAN LEVER!! HAN LEVER!!




Kommentarer
Postat av: Linnéa

Åh :( Jag som blev så glad över din uppdatering tidigare! Stackars er! Tur att det inte var något farligt, även om det där måstet ha varit hemskt för er!

2010-10-30 @ 22:53:41
Postat av: Krillan

huvva så fruktansvärt läskigt :s Hoppas han är bättre nu...

2010-10-30 @ 23:59:57
URL: http://krillanitis.blogg.se/
Postat av: malin

Guuud!! Vet inte om jag skulle pallat med det. Hoppas han blev bra o att ni kan sova gott i natt i alla fall!!

2010-10-31 @ 00:32:38
URL: http://hennyoelsasmamma.blogspot.com
Postat av: Bodil

Men shit, fy fan vad hemskt!! Ryser i hela mig när jag läser. :( Underbart att William mår bra, men fy fan vilken upplevelse. :( Visste inte att feberkramper kunde gå så långt som till andningsstopp. Shit!

2010-10-31 @ 01:43:59
URL: http://etne.blogg.se/
Postat av: Emma k

Men usch va otäckt. sitter med tårar här.. Måste vara den värsta känslan man kan få.

Hoppas allt blri bättre.

Kram

2010-10-31 @ 07:56:10
URL: http://truckerbabe.blogg.se/
Postat av: Sara

Men usch va hemskt! Hoppas ni slipper detta någon mer gång, och skönt att det slutade gott ändå. Usch. KraM!

2010-10-31 @ 08:41:10
URL: http://saaraaaa.blogg.se/
Postat av: Jenny

Andra gången jag läser detta nu och jag blir riktigt rädd, ryser i hela kroppen. Har gått och tänkt på er hela dagen på jobbet.

Skönt att du inte var ensam och att allt gick bra.

Imorse när fredrik läste detta för mig så började jag storlipa och kramade om Maja allt jag kunde.

Hoppas att ni och lilla William mår mkt bättre.

Sköt om er! STOR KRAM

2010-10-31 @ 20:34:57
URL: http://jennypalmqvist.blogg.se/
Postat av: Sandra

Gud, nu är det min tur att gråta när jag läser din blogg. Så fruktansvärt.

Vilken fruktansvärd panik!!!

Är så glad att allt gick bra.

Kramar om i massor

2010-10-31 @ 23:21:35
URL: http://sandrabergvall.blogg.se/
Postat av: Emma - ROCK THE BLOGG

Fyyyyy vad läskigt - får gåshud över hela kroppen när jag läser det. Fyyyy vad rädd du måste varit. Usch,,



2010-11-01 @ 08:19:28
URL: http://rocktheblogg.se
Postat av: Berit Larsson

Tänker på er.Det finns inga ord som kan beskriva vad ni upplevde,det måste ha varit en mardröm.var rädd om varandra.

2010-11-01 @ 09:17:56
Postat av: Sanna B

Oj, vilket mardröm!!

Skickar positiva tankar! :)

Ta hand om er..!

2010-11-02 @ 12:01:31
URL: http://sannabromander.webblogg.se/
Postat av: Sandrah mamma till Devin & Vilde

Men gud så hemskt.. jag sitter med tårar i ögonen här.. fy fan vad det måste varit hemskt!!

2011-01-07 @ 15:58:31
URL: http://sandrah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0