Helgen

Det har varit dåligt med bloggande från mig i helgen.
Har haft fullt upp mest hela tiden tycker jag.
Igår var Nettan och jag på barnloppis. Så jag fyndade!. Fick en stor coop pappeskasse med kläder åt killarna för under 400! Fatta, det hade jag fått två pår jeans för till dem om jag hade köpt det nytt. Nu är allt tvättat och tror nästan allt jag köpte passar. Ett par byxor till Ogge som är för stora bara, men det är ju bättre än att det är för smått =)

Idag har jag ägnat hela förmiddagen i tvättstugan! Jättetråkigt!! Men fick tvättat 7 maskiner.
Gjorde dinkelpannkakor till lunch, fick hela 2 st själv. Ungarna åt oss bokstavligen ur huset. Dinkel ska ju vara nyttigt säger de. Gott var det med.

Vi köpte ett regntäcke till Ace igår, passade jättebra, men det ramlade av hela tiden och jag kunde inte förstå varför, tills jag såg.... att det var felsytt! Himla irreterande. Så idag har vi lämnat tillbaka det, tyvärr hade de ju inget mer, så vi får snällt vänta tills det kommer in nya.
Han har ju sin stickade tröja jag köpte till honom. Dock hasade den ner hela tiden så jag har sytt om den. Nu sitter den perfekt!

Stackarn måste ha täcke/tröja/kläder, kalla det vad ni vill. Rasen är väldigt känsliga när det är ruggigt ute. Och det märkte vi på Ace i fredags kväll.... Stackarn, vi trodde han hade brutit svansen, den bara hängde, men vi sökte information och det verkade som om han hade "Vattensvans"
Nu verkar det vara bra igen =)

Ska strax ut och motionera med Ace, medans T lagar mat. Blir flygande jakob idag, Mums!

Vart långt, jag är tråkig och tjatig, men nu vet ni vad som hänt i helgen =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0