Metrobloggen - 090916

Förbannade granne! FATTA!!



Jag blir så trött på grannjäveln.. som jag skrev för ett par veckor sen i min gamla blogg så har vi fått 2 brev från honom. Här kommer repris på det sista brevet.

"OBS!!
Tyvärr, fick jag ingen respons från er angående bankandet och slamrandet med hårda leksaker men trägolvena som förstärker ljudnivån extremt mycket när det är lyhört. Som jag påpelade vid ett tidigare tillfälle, så har ni ett visst ansvar emot era grannar, när det gäller att styra upp starkt störande ljud tidiga morgnar. Inte bara jag, utan även övriga grannar som kanske vill njuta av en sovmorgon ibland. När man kommer hem och försöker gå in i någon slags sömn efter ett nattskift omkring 07,00, så brukar CIRKUSEN dra igång mittemot mitt sovrum. Man har inte samma djupsömn på förmiddagarna som på natten. Ni har flera alternativ, som att förflytta leken eller se till att det leks med lite mindre bankande och slamrande tidigt på morgonen. Hoppas på ett bättre sammarbete fram igenom, det handlar om sunt BONDFÖRNUFT!   Hälsningar grannen. "

Jag vart ju så arg av detta brevet att jag ringde hyresbolaget.
De verkade stå på min sida och skulle försöka ringa o prata med honom. Berättade allt som det var för dem, att vi inte vistas alls i det rummet fram till kl 9.00 eftersom han har klagat. De tyckte att det var ok och att jag gjort det jag kunnat.

Nu träffade jag på honom i trapphuset i förrgår. Han sa att vi inte skulle ta så allvarligt på det här med breven. (vet inte om hyresbo.har pratat med honom) Han sa att det är så svårt att somna till ljud. men sa att det var fritt fram för lek bara han hade somnat, och som han skrivit i sinna brev går han o lägger sig kl 7.00
Anledningen till att han hade skrivit brev ist för att prata var att han inte ville att O skulle höra han säga att man inte får leka! Så jävla dåligt sagt! Orkade och hade dock inte tid att ta en diskution just då.

Igår öppnade vi dörren till rummet när kl var ca 10.00
Jag plockade in tvätt i garderoben, och barnen satt o lekte med böcker på golvet. Inte alls högljudda, jag pratade med dem o de kanske tappade nån bok, inte mer än så.

Då börjar han banka i väggen! Tänkte att det kanske inte var det, att det va nått annat, men han fortsatte, och fortsatte.

När klockan var ca 10.30-11.00 så vart jag så förbannad av hans bankande att jag tog fram dammsugaren o dammsög Os rum, både länge och mot väggarna med ett dunk. Han bankade o bankade

Fortsätter detta kommer jag ringa till hyresbolaget igen.
Denna text är ett utdrag från hyresgästföreningens hemsida:

"Störningar som måste accepteras
Bor man i ett flerfamiljshus eller nära andra människor är det ofrånkomligt att man hör ljud. Vissa störningar måste man tåla när man bor i flerfamiljshus. Att barn leker i lägenheten under dagtid är ett exempel på sådant man får stå ut med. Även om man själv jobbar på natten. Det är den allmänna uppfattningen om vilka störningar den som bor i ett flerfamiljshus ska behöva tåla som ska vara vägledande vid en bedömning."

Jag är himla trött på detta nu. Han kan väll förfasiken använda öronproppar då! Förresten kan jag säga till 100% säkerhet att det är mycket mer liv utanför av diverse bilar/motorcycklar, gräsklippare osv


Kommentarer
Postat av: ALEXANDRA

söt blogg :)

2009-11-10 @ 15:29:39
URL: http://astfeldtalexandra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0