Virka dina egna Cupcakes!

Eftersom det är ganska många som frågat efter mönstret på mina cupcakes som jag la upp på FB och Insta så kommer det här. Mönstret är gjort efter mitt tycke och smak så om du vill virka efter det är det helt ok. Jag vill dock inte att du virkar dem efter mönstret och säljer. Var snäll och respektera detta.
Om du inte kan eller orkar virka kan jag göra det åt dig ;-) 50:-/st + porto
 
LYCKA TILL!

Mina förkortningar betyder:
lm = Luftmaska
sm = Smygmaska
fm = Fast maska
mb = Maskbåge
 
Underdel
Varje varv börjas med en lm och avslutas med en sm i första maskan.
I varje varv upprepas såklart det jag skrivit varvet ut, ända tills du har antal maskor som står inom ( ).

Börja med att göra en magisk ring.
 
Varv 1: 6 fm om ringen, 1 sm
Varv 2: 2 fm i varje mb (12)
Varv 3: 1 fm, 2 fm i en mb (18)
Varv 4: 2 fm, 2 fm i en mb (24)
Varv 5: 3 fm, 2 fm i en mb (30)
Varv 6: virkar du i den bakre mb.  3 fm, 2 fm tillsammans (24)
Varv 7: 3 fm, 2 fm i en mb (30)
Varv 8: 4 fm, 2 fm i en mb (36)
Varv 9: 1 fm i varje mb (36)
Varv 10:1 fm i varje mb (36)
Varv 11: 1 fm i varje mb (36)
Klipp av tråden och fäst.
 
Överdel
 
Överdelen virkas i en spiral (alltså inga lm och sm i början och slut)
Börja med en magisk ring.
Varv 1: 6 fm om ringen
Varv 2: 2 fm i varje mb (12)
Varv 3: 1 fm, 2 fm i en mb (18)
Varv 4: 2 fm, 2 fm i en mb (24)
Varv 5: 3 fm, 2 fm i en mb (30)
Varv 6: 4 fm, 2 fm i en mb (36)
Varv 7: 1 fm i varje mb (36)
Varv 8: 1 fm i varje mb (36)
Varv 9: 1 fm i varje mb (36)
Varv 10: 1 fm i varje mb (36)
Varv 11: Virkar du i den främre mb. 4fm i en mb, 2 sm
Klipp av och fäst
 
Klipp en liten rund "platta" i hårdare papp och lägg i botten av underdelen. Stoppa Cupcaken med vadd och sy ihop under och överdelen.
KLART!
 



Kommentarer
Postat av: ★ Katta - Mamma till Bell, Mell & Nova ★

Sv: Exakt! Det är mer jobb än pengar att sälja kläder på tradera. Jag kan lägga ut lite större paket eller märkeskläder där man kan få en liten peng. Men annars är de så mycket jobb! Tråkigt jobb :)

2012-09-12 @ 11:37:31
URL: http://kattaaa.blogg.se
Postat av: Sara Björk

Så himla söta! :) Ska allt beställa några sen när jag vet hur Mollys rum blir i färgerna :)

Svar: Tack =) Hihi ja det får du gärna göra =)
glamina.blogg.se

2012-09-12 @ 16:03:00
URL: http://saaraaaa.blogg.se/
Postat av: Linnea

Så duktigt du är! Tänk om man själv skulle kunna vara lite mer pysslig :)

Svar: Tack så mycket =)
glamina.blogg.se

2012-09-13 @ 08:29:33
URL: http://linneagranstrom.vimedbarn.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0