Söndagen - Parkbesök

Barnens farmor och farfar stannade över natten här och i söndags besökte vi djurparken. Trots att den ligger på andra sidan stan så har vi faktiskt inte hunnit dit sen i juni eller nått, så det var riktigt roligt.
Junie bara rusade in på den lilla gården där man får klappa getter. Inte ett dugg rädd gick hon rakta vägen fram och började klappa. Hon var så rolig, för när vi kom till några får började hon sjunga "bä bä vita lamm" för dem. Och när vi kom till björnarna började hon sjunga "björnen sover". Det är så kul att se hur fort hon uppfattar saker och snappar upp och lär sig. Det händer så mycket just nu.

William tyckte nog med att det var roligt. Oscar är ju lustig för efter halva vägen gemom parken började han tjata om att gå hem. Och när vi är hemma tjatar han om att han inte har nått att göra. Det är lixom inget som duger för den gossen längre. Svårt med en uttråkad 6½ åring.

 
 

Kommentarer
Postat av: Malin

Tack för din kommentar! Visst är det drygt! :)
Åhh har du köpt en buffel!!! hur är den?? är den så bra som det verkar? inte haft möjlighet att provköra.. vägrar sätta min fot på babyproffsen här och de är enda åf för bb! ;)
vilken supersööööt mössa på en supersöt tjej! var har du köpt den?? :)

ja jättehärligt med ny vagn!! hoppas sååå att den ska komma IDAG! väntar ivrigt här med telefonen inom räckhåll.. tihi :D

det var jag som skrev grattis igår men hann skicka iväg innan jag hann fylla i mitt namn och blogg och mail :D haha


Svar: Svarade i din blogg :)
glamina.blogg.se

2013-10-16 @ 10:47:07
URL: http://minzas.wordpress.com
Postat av: Malin

ååh! återkommer ang mössan! :) (måste bet räkn först hehe )
Åh härligt!! Hur är den i stötdämpningen? cameleon är ju helt stum har jag förstått och vissa menar på att den är ranglig? hur är buffeln i jmf med cam? :)
nyfiken jag! härlig att du är nöjd!! :)))

Svar: Jag har inte hunnit köra den så vansinnigt mycket än tyvärr, men jag hade ju camen i 3 år och älskade den. Smaken är ju som tur är olika. Men jag tycker att buffeln är ännu bättre än camen. Tycker inte att den är nått ranglig. Den har ju ingen fjädring som ex en emmaljunga men jag tror inte att den är så stum så den är obekväm att åka i.
glamina.blogg.se

2013-10-16 @ 10:53:42
URL: http://minzas.wordpress.com
Postat av: ♥ ♥ Melissas Prinsar ♥ ♥

hur går de me din buffel? saknar du inte din CAM? ;)

SV: ja de är väldigt skönt faktiskt =) kunde ju inte göra nått alls innan :/
gu va trist att du inte fick hjälp då de ju finns hjälp/tab att få .. ja fick dock kriga lite med läkaren för hon ville att ja skulle kommit in till henne egentligen men när ja ringde och förklara att jag kan lixom inte sätta mig i en bil och åka i 30min för då spyr ja som en gris .. och spyr av att bara ta mig ur sängen så då fatta hon hur illa de faktiskt var å skrev recept via telefon bara =)

Svar: I början saknade jag camen asmycket (innan jag fick buffeln) Men nu har han ersatt camen 100ggr om. Jag älskar den! Och Junie med!
Så skönt att hon kunde skriva ut det via telefonen. Underlättar ju jättemycket.
Nej på min vc så vill dom inte hjälpa. Jag ska faktiskt byta vc hade jag tänkt men vet inte till vilken än. Jag blev ju tillslut sjukskriven pga mitt låga blodtryck, men det satt väldigt långt inne. Läkaren sa att jag skulle skaffa ett gymkort och börja motionera ist. Lätt när man håller på att svimma direkt man står upp och dessutom har foglossning :)
glamina.blogg.se

2013-10-16 @ 11:57:04
URL: http://www.melissasprinsar.se
Postat av: Fia - mamma till Lucas & Kasper

Vad mysigt att åka till djurparken! :) Fina bilder!

Svar: Tack! Ja det var mysigt :)
glamina.blogg.se

2013-10-16 @ 12:04:08
URL: http://aije.blogg.se
Postat av: Hanna Karlsson

Mysigt att åka till djurparken!

Svar: Ja, vi har ju bekvämligheten att bo i samma stad som en :)
glamina.blogg.se

2013-10-17 @ 21:06:40
URL: http://hannafialotta.blogg.se/
Postat av: Denise- mama till Noah!

Ååh fina buffeln! Jag älskar också min.. Dock har jag råkat få ett måndagsexemplar verkar det som då mina bakhjul (mest ena) klickar/knäcker till när jag svänger vagnen eller bara drar den fram o tillbaka.. Dåligt för en sån dyr vagn o enda stora minuset med den vagnen:)

Svar: Tråkigt när man råkar få ett sådant exemplar. Du kan inte reklamera?
glamina.blogg.se

2013-10-18 @ 10:01:42
URL: http://danajs.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0