zzZZzz...

Sovrutiner Sovrutiner.... Nattvälling eller inte nattvälling? Detta är någonting jag övervägt ett tag.
Bortskämd med 2 killar som sovit hela nätter utan nattmat sen de var 3 månader, har jag nu en liten tjej som ibland envisas med att äta 2 gånger/natt. Hon är ändå snart året och det börjar bli påfrestande att aldrig få sova en hel natt. Jag är inte den som somnar om bums heller när jag varit uppe. Utan ligger vaken minst en timma vid varje uppgång,
Detta kommer ju i sin tur leda till att det blir tufft när man inom en snar framtid är tillbaka till jobbvardagen.
 
Efter att ha sökt fakta och samlat info - tack för att google finns! Bestämde jag mig tvärt i natt att det skulle vara slut på nattmat för den lilla. Fy i helskotta säger jag! Det här var inte kul! - Mitt mammahjärta ligger nog långt nere i madrassen någonstans tror jag.

Jag visste att hon ätit bra hela dagen, samt att hon ville ha välling ca 22.30 igår kväll. Ungen SKA inte vara hungrig klockan 04.00 då. Kämpade på.. Hon gallskrek - Stackars jävla grannar!
Tobbe erbjöd sig att ge henne en flaska välling, men när jag fräste till att då får han minsann gå upp alla nätter i framtiden, så tror jag att han bestämde sig för att stå ut han med. Var 5 minut var vi in till henne, och jag tror aldrig jag har sett ungen så ARG! - Vilket humör för en så liten. Hon var riktigt jävla piss på mamma!
Efter en timma somnade hon. Tack!
Ska vi ha det såhär i flera nätter nu? Mitt hjärta kommer att vara dött. Stå ut nu Sara, detta kommer nog bli bra tillslut!
 
Fyra månader gammal på bilden och visst har hon redan här attityd den lilla!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Maria- tvåbarnsmamma

Kämpa på! De kommer ge med säg även om det är tufft.. Kram

2012-09-20 @ 10:36:51
URL: http://oliverspock.blogg.se
Postat av: Charlotta

De säger att det tar ca 3 dagar för barn att ändra rutiner. För oss har det stämt. Bara att stå ut, det är så värt det när msn får hela natten till sömn!

Svar: Hon vaknar fortfarande på natten, men nu har hon inte fått välling på några dagar och än funkar det =)
glamina.blogg.se

2012-09-20 @ 10:51:54
URL: http://Charlottala.n.nu
Postat av: Malin

det är bara att stå ut, heja heja!
vi gav elias middag och välling ganska tätt ihop och vips så behövde han inte vakna hungrig om nätterna längre sen..! (elvin slutade däremot äta nattetid vid 3mån! medan elias höll på tills han var 11mån ungefär..!)

ibland gav vi vatten men han fattade vinken rätt fort... :))

kram!

2012-09-20 @ 11:01:41
URL: http://barnnummertre.blogspot.com
Postat av: Sara Björk

Vi funderar också på att stå ut.. Molly äter inte varje natt så det borde gå att fasa ut vällingen.. Puh!

Svar: Ja, tror faktiskt de har fått in en slags rutin på det bara, inte att dom behöver själva vällingen, utan mest för att det "ska" var så.
glamina.blogg.se

2012-09-20 @ 12:58:47
URL: http://saaraaaa.blogg.se/
Postat av: Carro

Gaah, blir tokig på allt klättrande! ;) haha..

2012-09-20 @ 13:16:46
URL: http://norbergcaroline.blogg.se
Postat av: Melinda - Lycklig mamma till 3 killar ♥

Melvin äter kvällsmat ca 18, ibland 19 och sover hela kvällen och när klockan är 23 eller precis vid midnatt så vill han ha en flaska och det får han.. sen sover han hela natten. Jag är ju för det mesta uppe tills han vill ha sista gången.. ibland när jag vill sova vid 22 tex så han fått en välling då.. jag vänder lite på honom och matar honom och sover hela natten då oxå :) jag hoppas det vänder för er snart för det kan ju vara jobbigt me nattmål =/

Kram

2012-09-20 @ 19:03:20
URL: http://karlekmedordochfoton.se/
Postat av: Melanie

Jag vet precis hur det är. Vi bestämde oss för att sluta med nattvällingen när Moa själv ville, för jag varken orkade eller ville ta den fighten. Hon slutade med det strax innan hon var två. Och jag vet hur det är att inte få sova, Moa är strax över två nu och vaknar fortf en eller två gånger per natt. Och nu har vi ju Leo också, som vaknar minst en gång varje natt. Så här blir det inte mkt sömn heller ;)

Svar: Nej jag vet hur det är. Ganska påfrestande för kroppen att aldrig få sova en hel natt under en så lång period
glamina.blogg.se

2012-09-20 @ 19:34:53
Postat av: Pernilla & Alwa

Alwa slutade med nattvälling när hon var runt 1 och det bara blev så. När hon vaknade om natten så erbjöd vi ljummet vatten i stället. Till slut så vaknade hon inte för mat. Men hon vaknar dock för nappen :) Man blir aldrig nöjd ;) hihi

Svar: hihi, nej det är väll så. Junie har vaknat någa gånger /natt nu, men somnar om efter ett tag utan välling =)
glamina.blogg.se

2012-09-20 @ 19:56:51
URL: http://alwag.blogspot.com
Postat av: Emma - mamma till två

Vi körde på 5-minutersmetoden på Oskar eftersom han vaknade så himla ofta på nätterna och även på kvällen krävde att man skulle vagga honom till sömns. Nu är det inte ett gnäll när vi lägger ner honom på kvällen och nu går det även att lägga honom i vagnen och han somnar själv. Och i två nätter nu så har han sovit igenom hela nätter utan välling. Vågar inte ropa hej än men jag hoppas på att det kan va slut med det!
Jag kan verkligen rekommendera metoden eftersom jag vet att den funkar! :)

2012-09-24 @ 13:01:17
URL: http://emmsaklemmsa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0